Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 22:02Tja, det finns rätt många människor jag skulle kalla vältränade, som kanske inte kan stå på ett ben och blunda, utan att jag skulle ändra uppfattning om att de är vältränade...
Tja, det finns rätt många människor jag skulle kalla vältränade, som kanske inte kan stå på ett ben och blunda, utan att jag skulle ändra uppfattning om att de är vältränade...
Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2011, 22:06Du behöver inte ändra uppfattning om det Lena, eftersom det är JAG som tycker så. Vad Du tycker är ju en annan sak. Eller hur? 🙂
Du behöver inte ändra uppfattning om det Lena, eftersom det är JAG som tycker så. Vad Du tycker är ju en annan sak. Eller hur? 🙂
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 22:08Jag blundade och stod på ett ben....jättelänge. Hurra...vältränad....ehe!!?.
Jag blundade och stod på ett ben....jättelänge. Hurra...vältränad....ehe!!?.
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 22:10Gör man milen under 35 minuter är man minst sagt vältränad. Undrar just hur många som når dom tiderna?
Gör man milen under 35 minuter är man minst sagt vältränad. Undrar just hur många som når dom tiderna?
Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2011, 22:15Du har god balans, Kjelle. 😉
Ja, vältränad i löpning. Absolut!
Du har god balans, Kjelle. 😉
Ja, vältränad i löpning. Absolut!
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 22:25Att sätta upp några absoluta tidsgränser är förstås helt meningslöst, även om man begränsar diskussionen till att handla om att vara vältränad som löpare. Man kan däremot prata om att vara vältränad för en viss distans om man är tillräckligt uthållighetst
Att sätta upp några absoluta tidsgränser är förstås helt meningslöst, även om man begränsar diskussionen till att handla om att vara vältränad som löpare. Man kan däremot prata om att vara vältränad för en viss distans om man är tillräckligt uthållighetst
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 22:28Ingemar Stenmark är i mina ögon svaret på vältränad, är jag ens i närheten av hans allsidighet när jag passerar 50 så skulle jag var mer än nöjd.
Ingemar Stenmark är i mina ögon svaret på vältränad, är jag ens i närheten av hans allsidighet när jag passerar 50 så skulle jag var mer än nöjd.
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 22:28Dock tror jag de vet var höger ben och vänster arm är någonstans. Men jag antar att Sylvia egentligen försökte antyda att de hade dålig koordinationsförmåga?
(Ja, jag vet jag är petig. 😉 Men det är inte riktigt samma sak.)
Dock tror jag de vet var höger ben och vänster arm är någonstans. Men jag antar att Sylvia egentligen försökte antyda att de hade dålig koordinationsförmåga?
(Ja, jag vet jag är petig. 😉 Men det är inte riktigt samma sak.)
Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2011, 22:38Johan, helt korrekt uppfattat! 🙂
Koordinationsförmåga är också en fysisk egenskap som man kan träna upp och det är grymt inspirerande att se hur någon vet exakt var den har sina armar och ben, även om det går fort.
En enkel övning jag fick lära mig av
Johan, helt korrekt uppfattat! 🙂
Koordinationsförmåga är också en fysisk egenskap som man kan träna upp och det är grymt inspirerande att se hur någon vet exakt var den har sina armar och ben, även om det går fort.
En enkel övning jag fick lära mig av
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 23:36Naturligtvis går det att träna upp även den. (Sidospår, gäller även saker som matte och att känna igen toner/ackord bara genom att lyssna.) Jag blir inspirerad av bra trummisars fantastiska koordinationsförmåga där alla händer och fötter gör olika saker s
Naturligtvis går det att träna upp även den. (Sidospår, gäller även saker som matte och att känna igen toner/ackord bara genom att lyssna.) Jag blir inspirerad av bra trummisars fantastiska koordinationsförmåga där alla händer och fötter gör olika saker s