Quote from Guest on 18 May 2008, 22:43Nu vet jag att det finns många trådar som tar upp just ämnet mat och träning. Men jag tycker iaf att detta är svårt....det står att: du äter fel, och därför får du inget bra resultat. Eller: du tränar fel, och därför...
Men istället för att gå in på vad
Nu vet jag att det finns många trådar som tar upp just ämnet mat och träning. Men jag tycker iaf att detta är svårt....det står att: du äter fel, och därför får du inget bra resultat. Eller: du tränar fel, och därför...
Men istället för att gå in på vad
Quote from Lotta Lindström on 18 May 2008, 22:53Absolut ingen dum tråd. Jag är också nyfiken.
Absolut ingen dum tråd. Jag är också nyfiken.
Quote from Catharina Brattlin on 18 May 2008, 23:05Be inte om ursäkt för en lysande fråga! Många gånger kan vetskapen om hur andra gör, vara mer inspirerande/motiverande än att höra hur just Du ska äta/träna...helt rätt tänkt, Therese. (t+)
Dessvärre tror jag inte det finns ETT sätt att äta på som är rät
Be inte om ursäkt för en lysande fråga! Många gånger kan vetskapen om hur andra gör, vara mer inspirerande/motiverande än att höra hur just Du ska äta/träna...helt rätt tänkt, Therese. (t+)
Dessvärre tror jag inte det finns ETT sätt att äta på som är rät
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 23:07Grova grönsaker - är det som motsats till kokta?
Grova grönsaker - är det som motsats till kokta?
Quote from Catharina Brattlin on 18 May 2008, 23:10Nä, inte nödvändigtsvis. För mig är grova grönsaker broccoli, morötter, gröna bönor, blomkål, ärtor, vitkål, majs...ja, sånt som inte är tomat, gurka och isbergssallad. Paprika har jag inte bestämt mig för än om jag ska klassa den som grov eller mjuk. Ibl
Nä, inte nödvändigtsvis. För mig är grova grönsaker broccoli, morötter, gröna bönor, blomkål, ärtor, vitkål, majs...ja, sånt som inte är tomat, gurka och isbergssallad. Paprika har jag inte bestämt mig för än om jag ska klassa den som grov eller mjuk. Ibl
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 23:11Då heter det väl råa 😉
Grova tolkar jag som tex broccoli och blomkål, inte sallad och gurka.
Då heter det väl råa 😉
Grova tolkar jag som tex broccoli och blomkål, inte sallad och gurka.
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 23:13Jo men det va ju just det - jag har hört talas om råa och kokta men grova? Fast I think I get the picture. Krunchiga smaskisar, roger, då e jag med...
Jo men det va ju just det - jag har hört talas om råa och kokta men grova? Fast I think I get the picture. Krunchiga smaskisar, roger, då e jag med...
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 23:20Jag brukar äta:
Frukost: Antingen 2 grova mackor med t.ex. avocado och tomat + en frukt eller en tallrik naturell yoghurt med hemmagjord musly och frukt.
Lunch: Lagad mat med grönsaker. Ibland byter jag ut ris/pasta/potatis mot quinoa.
Middag: Lagad mat
Jag brukar äta:
Frukost: Antingen 2 grova mackor med t.ex. avocado och tomat + en frukt eller en tallrik naturell yoghurt med hemmagjord musly och frukt.
Lunch: Lagad mat med grönsaker. Ibland byter jag ut ris/pasta/potatis mot quinoa.
Middag: Lagad mat
Quote from Galderma Fritidsförening on 19 May 2008, 00:47Så här ser väl mina matvanor ut på ett ungefär:
* Frukost: En skål fil, två grova smörgåsar med smör och leverpastej eller nått kött pålägg (typ kokt medwurst, skinka), ett glas mjölk
* Mellanmål: En frukt
* Lunch: Skollunchen - Varm, lagad mat samt gröns
Så här ser väl mina matvanor ut på ett ungefär:
* Frukost: En skål fil, två grova smörgåsar med smör och leverpastej eller nått kött pålägg (typ kokt medwurst, skinka), ett glas mjölk
* Mellanmål: En frukt
* Lunch: Skollunchen - Varm, lagad mat samt gröns
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 07:50Absolut...jag vet också att det är väldigt individuellt...så det var inte det att jag tänkte "sno" någon annans dag vad det gäller mat och träning...;)
Utan det var mer det att jag har fått för mig just att man ska äta så "mycket" för att det ska bli bra
Absolut...jag vet också att det är väldigt individuellt...så det var inte det att jag tänkte "sno" någon annans dag vad det gäller mat och träning...;)
Utan det var mer det att jag har fått för mig just att man ska äta så "mycket" för att det ska bli bra