Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir man en löpare?
You need to log in to create posts and topics.

Jaha Anders B? Och om du nu är så snusförnuftig kan du ju upplysa oss om den universala definitionen på en löpare. Snälla.

@G-man *: Jag har ingen aning. Fråga Sanna Kallur eller Anders Gärderud. Men det ligger ju föga mening i att VI upprepat tröskar över våra personliga tyckanden i frågan "när blir/är man en löpare?".

Många tycker om att tycka. Jag tycker om att tycka. Tycker inte du om att tycka, Anders B? Alla behöver inte göra det. Men då tycker du ju ändå nånting till slut. Även fast du ju inte tyckte om att tycka en massa saker. 😉

För mig var det en omöjlighet.

Jag var född till löpare.;)

Helt klart är alla som springer löpare, oavsett tempo.
Exempelvis tycker jag en person på 100kg som gör milen under 50min
presterar bättre än en på 65kg som gör milen på under 35.
Att definiera om man är löpare eller ej enbart baserat på tider är enbart

P.

Du anser att man är löpare vid 5 min/km, över det är man joggare.

Jag vet inte men jag tycker inte att jag joggade runt Lidingöloppet på 5,20 min/km, jag tycker nog att jag sprang runt, så jag ser mig som en löpare.
Jag väljer också att se mig själ

Det är nog väldigt mycket upp till var och en.

personligen var det när jag korsade mållinjen på min första halvmara göteborgsvarvet förra året som jag för första gången kände mig som en löpare!

Liksom KG så föddes även jag till löpare. Arvsanlagen uppmuntrades också till att användas av en pappa som var orienterare. Under långa perioder i mitt liv har jag inte sprungit alls, men jag har ändå alltid betraktat mig som löpare. Att springa marathon

Jag tycker att alla som tycker att det är kul att springa är löpare. Det är "springlusten" som skiljer en sur motvillig och tillfällig tvångsmotionär från en glad löpare. 🙂

P.:"Jag tycke själv att gränsen ligger runt 5 minuter/km. Över det så joggar man/jag."

P.: Du måste nog lägga till en sträcka till din definition. Många kan springa 200m i 5min/km-tempo men det kan vara svårare att hålla det tempot i 5 mil!