Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir man en löpare?
You need to log in to create posts and topics.

Löpare är folk som kan leva på att springa?
Egentligen är väl f ö en löpare en budbärare? Till fots. Forna tiders biologiskt drivna kommunikationssystem.

Fett eller sockerdrivna? De var kanske blanddrivna.

Skulle kalla dem hybrider tror jag - opportunister!

Here we go - alla som på vårkanten smyger ut i mjukislångbyxor och kortärmat är inte löpare. Alla som kör året runt är löpare.

Jag kände mig som en löpare första gången jag ställde upp i ett lopp. För mig var det Göteborgsvarvet 2007.

Det var en viss sinnesstämning som smög sig på och det var en känsla av gemenskap med alla mer eller mindre vältränade personer runt omkring där

Har börjat känna mig lite som en löpare vid olika tillfällen. T.ex. när jag klarat vissa distanser på träning, 10 km, 12,5 km o.s.v. Nu känns det som att jag måste avsluta ett mil-lopp samt en halvmara på en viss tid. Fredrik m.fl. fick känslan efter ett

Om jag är löpare eller inte har jag nog aldrig funderat på, men jag minns att det var en stor gräns med triathlon. Att säga att man är triatlet tog lite tid, eller jag har nog aldrig kallat mig det, bara att jag håller på lite med triathlon.

Men skulle n

Jag känner mig som en löpare för att jag har tydliga mål med löpträningen. Både veckomål, månadsmål (block) och årsmål. Väldefinierade, mätbara, progressiva och planerade.

Och jag gör vad jag rimligtvis kan för att uppnå dem.

Om det så betyder att jag

Det skulle kunna vara så att det i vissa fall är viktigt att komma överens om var gränserna skall dras.

Exempel på detta skulle kunna vara hur utrustningen till en kärnkraftsreaktor skall kalibreras eller vilken utbildning jag bör ha för att kalla mig oc

Mina 2c:

1. Tror inte tradskaparen var ute efter ett ratt svar. Utan nar folk borjade kanna sig som lopare. En tyck-och-tank-trad mao.

2. Jag borjade kanna mig som lopare for ungefar en manad sedan nar jag i ett spontaninfall anmalde mig till mitt forst