Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir man en löpare?
You need to log in to create posts and topics.

Jag definierar mig inte som löpare. Delvis för att jag ogillar att delas in i ett fack.

Jag är klättrare också, och ju-jutsuka. Jag är ultralöpare, skytt och ryttarinna också. Jag är så många olika saker att en enda etikett fastnar dåligt på mig, eller a

Tack Annica!
Jag springer, men jag tycker det är roligare att åka skidor:
Löpare är en pjäs i schack eller en långsmal bordduk ...

"Löpare är en pjäs i schack eller en långsmal bordduk ..."

Det är också en tegelsten som ligger i ett löpförband och repet som löper i en talja. 😀

Hej på er alla löpar och icke löpare.

"Det är väl som med det mesta här i livet. Lite upp till var och en.
En del tycker si andra så. Men en löpare för mig är en som har ett visst antal regelbundna pass i veckan och har en viss km/minut tid på träning.
J

Åja P. Jag tycker nog du är ganska snygg. Lite lik Clintan. Men det får du väl höra hela tiden...

Jag blev en löpare när jag genomförde ett mjölksyretest och lät någon annan lägga upp min träning för optimalt resultat. Det var en inre känslomässig förändring där jag bestämde mig för att ta min löpning på allvar. DÅ slutade jag jogga, i mina ögon.

Ja

Inte en aning, men jag lovar att ägna resten av livet till att undersöka frågan!

En gång löpare, alltid löpare.

Jag är absolut inte jag. Jag är löpare. (V)

Löpare löper lopp. En person som löper lopp borde alltså vara en ganska allmängiltig definition på löpare.

I övriga sammanhang är personliga definitioner varken mer eller mindre giltiga än andra tills dess att något väldigt övertygande presenteras. Ordet

"Löpare löper lopp. En person som löper lopp borde alltså vara en ganska allmängiltig definition på löpare."

Med det resonemanget så skulle jag kunna kalla mig ishockeyspelare. Och nej någon hockeyspelare det var/blir jag nog aldrig.

Däremot kan/kunde