Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har själv funderat på det där med mina mål. Jag vill främt må bra, vara pigg och glad men jag vill ju både gå ner i vikt och få min drömrkopp (när jag ändå håller på tänker jag) men vill också avancera och utveckla min fysik och träning (tävlingsmänni

Sylvia nämnde inget om att äta tills du var mätt.

Som jag sa så är det alltid lättare att lyckas med något om man har definierat sina mål - vad vill jag? Har man tur så leder det ena till det andra. I Ditt fall skulle fokus på avancemang inom löpning kunna ge Din "drömkropp". På sikt. Och tvärtom. Men de

Ok men blir dina måltider regelbundna när du styrs av hungern? Hur många mål om dagen brukar det bli?

Oftast, men inte alltid. Det händer att det diffar lite. Speciellt om jag är ledig. Det där med regelbundna måltider tror jag är en myt. Jag tror mer på VAD man äter vid sina måltider och hur det påverkar kroppen än hur ofta man äter.

När jag jobbar blir

Nu blev det så mycket mat här så jag måste backa lite. Att bara äta mindre är visserligen ett sätt att bli lättare men det är inte i sig sundare. Visst kan det vara kul att se ut som idealet. Men egentligen tror jag idealet beror på att så ser man ut om m

Lena (t+) (t+)

Lena.
Du känner mig tillräckligt väl.
Du vet att jag skriver på visst sätt, ibland svårförståeligt kanske.

Men du vet att jag vill väl.

Att jag specifikt ej är speciellt förtjust i belgian blue människor står jag för.

Vi är som vi är, men för mycket m

Lena - väldigt bra sagt! En kommentar som förtjänar att ta lite mer plats i den allmänna debatten än vad den får idag!

Tror inte heller på regelbundna måltider är nyckeln till viktnedgång. Anledningen att alla förespråkar detta är att man ska ta kontrollen över sitt ätande. Planerar man in frukost-mellis-lunch-mellis-middag-mellis och håller sig till detta kommer man att