Quote from Funbeat user on 12 October 2007, 22:29Ja en fd kollega på jobbet sa att han hade aldrig varit i så bra kondition som när han löptränade i Skrylle naturreservat (där det är mycket backar).
Ja en fd kollega på jobbet sa att han hade aldrig varit i så bra kondition som när han löptränade i Skrylle naturreservat (där det är mycket backar).
Quote from Håkan Öhling on 12 October 2007, 22:55Linus, jag tyckte din analys kändes väldigt logisk:-)
Christer, nej jag tränar egentligen bara LSD i marafart o så lite intervall kanske en gång varannan vecka. Mitt distanspass passerar dock en rejält brant backe (ca 3-4 min) två gånger så det blir lite
Linus, jag tyckte din analys kändes väldigt logisk:-)
Christer, nej jag tränar egentligen bara LSD i marafart o så lite intervall kanske en gång varannan vecka. Mitt distanspass passerar dock en rejält brant backe (ca 3-4 min) två gånger så det blir lite
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 08:12Linus: aldrig varit i så bra kondition
Varit? Innebär det att hans testade konditionstal var som högst eller att han tyckte att han sprang som snabbast då?
Som all träning är löpträning en mix av olika träningar.
Jag kör inte distans året runt, men ja
Linus: aldrig varit i så bra kondition
Varit? Innebär det att hans testade konditionstal var som högst eller att han tyckte att han sprang som snabbast då?
Som all träning är löpträning en mix av olika träningar.
Jag kör inte distans året runt, men ja
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 17:37Ok.. Har fortfarande lite frågor..ni rutinerade men även ni som också börjat 2007…vad säger ni?
· börja med backträning och vänta ett tag med snabbintervaller – OM jag ska fortsätta med 3 ggr i veckan..
· Noga med löpstilen, AVSLAPPNAT var ordet
Lingl
Ok.. Har fortfarande lite frågor..ni rutinerade men även ni som också börjat 2007…vad säger ni?
· börja med backträning och vänta ett tag med snabbintervaller – OM jag ska fortsätta med 3 ggr i veckan..
· Noga med löpstilen, AVSLAPPNAT var ordet
Lingl
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 17:56En månads semester från träning med endast sociala turer till något fik för att sitta o prata. (25 km/h) 50+ i spurterna!
Hackordningen? Man måste alltid få de yngre till att TRÄNA så de inte blir bortfintade vid spurterna.
Det svider för dem när en gamm
En månads semester från träning med endast sociala turer till något fik för att sitta o prata. (25 km/h) 50+ i spurterna!
Hackordningen? Man måste alltid få de yngre till att TRÄNA så de inte blir bortfintade vid spurterna.
Det svider för dem när en gamm
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 18:20Fast här är det ju löpning David!!! Helt annan sak.
... eh ...Vad jag föreslår? Jag gav mig mest på löpning förra sommaren för att passäsongen tog slut, annars har jag varit inbiten promenerare när jag inte gympat.
Vet inte om jag ökat snabbhet så mkt
Fast här är det ju löpning David!!! Helt annan sak.
... eh ...
Vad jag föreslår? Jag gav mig mest på löpning förra sommaren för att passäsongen tog slut, annars har jag varit inbiten promenerare när jag inte gympat.
Vet inte om jag ökat snabbhet så mkt
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 18:37Jag springer till toaletten, ibland! Kort intervall!
Jag springer till toaletten, ibland! Kort intervall!
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 20:15L(ong) S(low) D(istance) LSD.
Dvs, du springer lite långsammare, lite längre distans/tid, än vad du annars brukar göra. Det är, enligt mig, en förträfflig träningsform. Du kommer, oavsett vad andra tycker och tänker om det, öka din kondition, med allt va
L(ong) S(low) D(istance) LSD.
Dvs, du springer lite långsammare, lite längre distans/tid, än vad du annars brukar göra. Det är, enligt mig, en förträfflig träningsform. Du kommer, oavsett vad andra tycker och tänker om det, öka din kondition, med allt va
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 20:37Hej Torbjörn.
"När jag tränar LSD-pass så springer jag alltid i min marafart. Detta utan att det känns ansträngande. Varför går det inte fortare på tävling?"
Samma fenomen som jag har/hade och det troliga för min del är att jag var så in i h#¤" duglig a
Hej Torbjörn.
"När jag tränar LSD-pass så springer jag alltid i min marafart. Detta utan att det känns ansträngande. Varför går det inte fortare på tävling?"
Samma fenomen som jag har/hade och det troliga för min del är att jag var så in i h#¤" duglig a
Quote from Håkan Öhling on 13 October 2007, 22:53Jag har i princip samma problem som du beskriver P. Har också fastnat i 5 min/km fart. Det känns lätt och jag har sprungit upp till 38 km på träning i den farten o tom något snabbare. Snabbaste maran på 3.29 dvs nästan exakt 5 min/km, snabbaste LL på 2.28
Jag har i princip samma problem som du beskriver P. Har också fastnat i 5 min/km fart. Det känns lätt och jag har sprungit upp till 38 km på träning i den farten o tom något snabbare. Snabbaste maran på 3.29 dvs nästan exakt 5 min/km, snabbaste LL på 2.28