Quote from Guest on 6 June 2009, 23:07Jag hör ofta att man inte ska öka löpdistansen för fort, utan att man ska öka stegvis lite i taget, vilket säkert är vettigt.. Men nu är det så att jag blivit lite sugen på att pröva på att springa ett marathon, vilket förmodligen är helt och hållet vansi
Jag hör ofta att man inte ska öka löpdistansen för fort, utan att man ska öka stegvis lite i taget, vilket säkert är vettigt.. Men nu är det så att jag blivit lite sugen på att pröva på att springa ett marathon, vilket förmodligen är helt och hållet vansi
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 23:17Du klarar det redan till hösten, det är jag så gott som säker på av den enkla anledningen att jag började löpträna på våren 2007 och på hösten samma år, nästan exakt 30 veckor senare, sprang jag min första mara. Förvisso satsade jag då enbart på att komma
Du klarar det redan till hösten, det är jag så gott som säker på av den enkla anledningen att jag började löpträna på våren 2007 och på hösten samma år, nästan exakt 30 veckor senare, sprang jag min första mara. Förvisso satsade jag då enbart på att komma
Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2009, 23:29Jag tror som Lady G. Visst kommer Du att fixa det. Och är målet att bara ta Dig runt under maxtiden 6 timmar, kan Du varva med gång emellanåt, om det skulle behövas.
I princip skulle man kunna powerwalka sig runt på 6 timmar, om man ser till farten som
Jag tror som Lady G. Visst kommer Du att fixa det. Och är målet att bara ta Dig runt under maxtiden 6 timmar, kan Du varva med gång emellanåt, om det skulle behövas.
I princip skulle man kunna powerwalka sig runt på 6 timmar, om man ser till farten som
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 00:09Jag tror inte heller det är några problem om det inte ligger för tidigt i höst.
Kolla exvis Szalkais 26veckorsprogram på marathon.se så der du hur du ligger till. (Säger inte att hans program är bäst, men de ger en bra fingervisning på vad som krävs). Lyc
Jag tror inte heller det är några problem om det inte ligger för tidigt i höst.
Kolla exvis Szalkais 26veckorsprogram på marathon.se så der du hur du ligger till. (Säger inte att hans program är bäst, men de ger en bra fingervisning på vad som krävs). Lyc
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 00:55Anna, här har du en till som började springa våren 2007. Sprang första halvmaran september 2007, första maran maj 2008. Om du har sprungit en halvmara nu i maj och fått mersmak så är det bara att fortsätta med långpassen. Jag tror det går finfint med mara
Anna, här har du en till som började springa våren 2007. Sprang första halvmaran september 2007, första maran maj 2008. Om du har sprungit en halvmara nu i maj och fått mersmak så är det bara att fortsätta med långpassen. Jag tror det går finfint med mara
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 08:25jag har sprungit 2 maror.... sm 2008+2009. Började springa i juni 2007 🙂
jag har sprungit 2 maror.... sm 2008+2009. Började springa i juni 2007 🙂
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 11:16Vad roligt att höra och vad glad jag blir! Då ska jag satsa på Göteborgs marathon i oktober. Jag har asbolut inte något tidsmål, målet för mig är distansen, att ta sig runt en så lång sträcka. Tack för era svar, nu är jag jätte peppad!
😀
Vad roligt att höra och vad glad jag blir! Då ska jag satsa på Göteborgs marathon i oktober. Jag har asbolut inte något tidsmål, målet för mig är distansen, att ta sig runt en så lång sträcka. Tack för era svar, nu är jag jätte peppad!
😀
Quote from Olof Robertson on 8 June 2009, 09:36Jag är också sugen på maraton, även om jag inte har sprungit mkt långpass eller liknande. Första halvmaran på Göteborgsvarvet.
Stockholm maraton nästa år lockar... hjälper ju lite att en kompis anmält sig. Kan ju inte vara sämre (H)
Tycker det borde fu
Jag är också sugen på maraton, även om jag inte har sprungit mkt långpass eller liknande. Första halvmaran på Göteborgsvarvet.
Stockholm maraton nästa år lockar... hjälper ju lite att en kompis anmält sig. Kan ju inte vara sämre (H)
Tycker det borde fu
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 09:48Så du garanterar att jag håller?
Så du garanterar att jag håller?
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 10:13Det som förvånar mig när jag tittar på Anders Szalkais träningsprigram för oss som "bara" vill ta oss runt (6 tim) är att den längsta distansen i tränngen är 22-23 km. Behöver man inte ha sprunigt längre än så innan ett marathon? Jag tänker att det är ju
Det som förvånar mig när jag tittar på Anders Szalkais träningsprigram för oss som "bara" vill ta oss runt (6 tim) är att den längsta distansen i tränngen är 22-23 km. Behöver man inte ha sprunigt längre än så innan ett marathon? Jag tänker att det är ju