Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Dåligt fomulerat (nu ändrat)

Är imponerad av dom som springer ett helt marathon. Om man lägger in en massa promenader under resan så blir jag inte imponerad längre. T.ex. spring halva sträckan på 7 min/km och gå andra halvan på 10 min/km så blir tiden ex

Ok, men jag går vid vattenstationerna samtidigt som jag är en långsam löpare, vilket gör att jag landar runt 8-9 min/km i slutänden. Det betyder att min mara inte är något värd i dina ögon då, bara för att jag väljer att gå emellanåt och för att jag sprin

Då har du ett jämnt tempo hela vägen och då har du min respekt. Att gå vid vätskan är inte att gå halva sträckan.

Fast det är inte en o-prestation att gå 4,2 mil heller. Det är många som inte klarar det.

Ödmjukhet kommer man långt på!

Rubrik "När kan man ge sig på ett marathon?"

När man orkar springa i valfritt tempo hela sträckan.
Att gå var inte fråga

Det är inte helt ovanligt att de som konsekvent går i uppförsbackarna kommer fram snabbare än ett respektabelt antal av de som väljer att springa till varje pris.

För egen del kan jag bara säga att de gånger som jag har haft gott om 32-35 km långpass i bagaget inför en mara så har maran rent mentalt upplevts som "kortare" än de gånger jag har slarvat med långpassen. Långpassen är bra både för den mentala biten och

"Ge sig på" tolkar inte jag som att TS nödvändigtvis tänker springa hela vägen, men jag kanske läser fel?

Fast vi är väl i princip överens om att maran är helt klart inom räckhåll om TS vill i alla fall?

Som ny och oerfaren löpare är det väl bättre att

Nu kommer snart Fredrika Gullfot skriva något intelligent om taktiken att gå planerade korta sträckor under ett långlopp. Bänka er gott folk.......

Nixpix. Marathon är inte långlopp. 😛 😉