Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:52Nu kallar jag marathon för långlopp och längre för ultralopp :-). Men om vi pratar ultra så skulle jag helt klart ha en annan strategi ultra kontra marathon. Att växla gång med löpning är väl ett måste för 12h men inte i min marathonvärld. (Att jag sedan
Nu kallar jag marathon för långlopp och längre för ultralopp :-). Men om vi pratar ultra så skulle jag helt klart ha en annan strategi ultra kontra marathon. Att växla gång med löpning är väl ett måste för 12h men inte i min marathonvärld. (Att jag sedan
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 15:07...och där håller jag väl med Leif. För egen del.
Men jag har aldrig riktigt fattat varför det skulle vara "fulare" att lägga in några minuters gång som medveten strategi för att ta sig runt hela maran i hyfsat jämnt tempo, än att tvingas stappla sig öv
...och där håller jag väl med Leif. För egen del.
Men jag har aldrig riktigt fattat varför det skulle vara "fulare" att lägga in några minuters gång som medveten strategi för att ta sig runt hela maran i hyfsat jämnt tempo, än att tvingas stappla sig öv
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 15:16Nä, det är inte "fulare" att gå. Tvärtom kan det vara riktigt effektivt om man gör det på ett kontrollerat sätt. Kolla t.ex. in http://www.jeffgalloway.com/training/walk_breaks.html
Nä, det är inte "fulare" att gå. Tvärtom kan det vara riktigt effektivt om man gör det på ett kontrollerat sätt. Kolla t.ex. in http://www.jeffgalloway.com/training/walk_breaks.html
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 15:52@Erik "Att din kropp klarade ökningen innebär inte att andra klarar det. Men grattis till dig. "
Jag är heeeelt övertygad om att Majoriteten (Läs noga nu att jag inte syftar på exakt ALLA) Kan fixa en träningsökning som min och långt där över.. Men det h
@Erik "Att din kropp klarade ökningen innebär inte att andra klarar det. Men grattis till dig. "
Jag är heeeelt övertygad om att Majoriteten (Läs noga nu att jag inte syftar på exakt ALLA) Kan fixa en träningsökning som min och långt där över.. Men det h
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 16:03Linda P: Jag VILL hemskt gärna, men jag kan inte. Min kropp håller inte för den sortens ökning.
Linda P: Jag VILL hemskt gärna, men jag kan inte. Min kropp håller inte för den sortens ökning.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 16:05Malin, Som sagt. ALLA kan inte. Men då är det bara att ta det i sin takt. Att träna smart utefter sina egna förutsättningar och stärka sina svargheter is the shit! 🙂
Samtidigt när man kollar tex din kalender så håller du hyffsat bra tempo. Testa sänka
Malin, Som sagt. ALLA kan inte. Men då är det bara att ta det i sin takt. Att träna smart utefter sina egna förutsättningar och stärka sina svargheter is the shit! 🙂
Samtidigt när man kollar tex din kalender så håller du hyffsat bra tempo. Testa sänka
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 17:11Jag började springa i maj 2006, utan någon som helst idrottslig bakgrund och sprang min första Stockholm Marathon i juni 2007. Själva marathonträningen började ca 12 veckor före loppet mha FIRST (www.runnersworld.com/first).
Knappt 1½ år senare (septemb
Jag började springa i maj 2006, utan någon som helst idrottslig bakgrund och sprang min första Stockholm Marathon i juni 2007. Själva marathonträningen började ca 12 veckor före loppet mha FIRST (www.runnersworld.com/first).
Knappt 1½ år senare (septemb
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 20:57Ja jag tror att jag har tränat två pass på 30 km å kanske 10 på 25-28 km...under mina 26 år som Marathonlöpare...Och för mig så slet det mer på mig än var bra långpassträning....Ja jag är övertygad om att det här är lika olika från person till person som
Ja jag tror att jag har tränat två pass på 30 km å kanske 10 på 25-28 km...under mina 26 år som Marathonlöpare...Och för mig så slet det mer på mig än var bra långpassträning....Ja jag är övertygad om att det här är lika olika från person till person som
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 21:01Oj då....plötsligt kom jag på att jag hört en skröna om K-G Nyström....han sa att han aldrig tränade av risken för att bli skadad typ överansträngd....Kan det verkligen vara sant.??????
Samma skröna berättar att när han var som djävligast...ehhh typ som m
Oj då....plötsligt kom jag på att jag hört en skröna om K-G Nyström....han sa att han aldrig tränade av risken för att bli skadad typ överansträngd....Kan det verkligen vara sant.??????
Samma skröna berättar att när han var som djävligast...ehhh typ som m
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 21:05Det är ju inte annat än att jag får drömmande tankar om ett marathonlopp jag med. 🙂
Har väl haft den tanken enda sen jag tog första löpsteget att det skulle vara en häftig dröm att förverkliga.
Nu ska jag snart springa mitt första lopp någonsin, ett 5
Det är ju inte annat än att jag får drömmande tankar om ett marathonlopp jag med. 🙂
Har väl haft den tanken enda sen jag tog första löpsteget att det skulle vara en häftig dröm att förverkliga.
Nu ska jag snart springa mitt första lopp någonsin, ett 5