Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär slutar man jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Det jag menade med "orkar allt jag vill" var att man orkar bära alla kassar från affären utan att känna sig helt utmattad, man orkar lyfta/bära barnet, man orkar leva med vardagliga saker utan att ta slut. Man orkar bära in och stapla all ved utan att arm

Kunna ta sig upp för fyra trappor i rask takt utan att det svartnar för ögonen ... 😉

Gång/Joggning/Löpning ngn gång(!) har jag också hört att vid gång ska definitionsmässigt hälarna i först, man går inte på tå.
Men många springer ju så också ...

Nej d

Någon motionsguru jag läste om hävdade att man var vältränad om man kunde springa Lidingöloppet under 3 timmar eller maran under 3:45. Låter rimligt tycker jag.

Undrar om Johan Wissman klarar det, det tror jag inte 😉

...undrar om jag är på störande humör idag....

Jag tror nog han klarar det ÄVEN om han är kortdistansare. Tänk på att kortdistansare ofta får en andra karriär på långdistans.

För övrigt tror jag att måttet gällde män.

Jag tror inte han klarar det... men det är vad jag tror

Det finns piller för det också.

jag tror inte heller på det. däremot tror jag att det skulla gå fortare för honom att komma i den formen om han gjorde endistans satsning en för någon i samma ålder som inte har tränat så hårt.
men det fattar säkert alla här själva

Fast man kan väl aldrig sätta sådana tider... En vältränad person med löpning som huvudgren kanske ska klara det... men man kan ju vara vältränad inom helt andra grenar och då är man kanske inte en lika bra löpare...