Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 10:16Aldrig slutar man jogga!
Jag joggar iallafall...typ uppvärmningsjogg, återhämtningsjogg, nedjogg.
Ett tempo betydligt lägre än huvudpasset oavsett om det är intervaller, snabbdistans eller långpass som står på programmet är min definition.
Utifrån den
Aldrig slutar man jogga!
Jag joggar iallafall...typ uppvärmningsjogg, återhämtningsjogg, nedjogg.
Ett tempo betydligt lägre än huvudpasset oavsett om det är intervaller, snabbdistans eller långpass som står på programmet är min definition.
Utifrån den
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 10:40Min definition är väl att jag joggar som motionsträning nu innan jag har "lärt" mig denna motionsform och vant kroppen vid den. Sedan när jag orkar och kommer upp i farter och kortare tider blir det ju mer att man tränar löpning. Men kommer nog vara kvar
Min definition är väl att jag joggar som motionsträning nu innan jag har "lärt" mig denna motionsform och vant kroppen vid den. Sedan när jag orkar och kommer upp i farter och kortare tider blir det ju mer att man tränar löpning. Men kommer nog vara kvar
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 14:58Jamen, det stämmer ju exakt ju! 😉
Jamen, det stämmer ju exakt ju! 😉
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 15:15Wikipedia, som kanske inte alltid har rätt men som ofta kan vara underhållande, skriver:
The definition of jogging as compared with running is not standard. Dr. George Sheehan, a running expert, is quoted to have said "the difference between a jogger and
Wikipedia, som kanske inte alltid har rätt men som ofta kan vara underhållande, skriver:
The definition of jogging as compared with running is not standard. Dr. George Sheehan, a running expert, is quoted to have said "the difference between a jogger and
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 16:06Jag tror att man i löpningen har ett svävningsmoment som saknas i joggningen då man hela tiden har en fot i marken. 🙂
Jag tror att man i löpningen har ett svävningsmoment som saknas i joggningen då man hela tiden har en fot i marken. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 16:09Då håller man på med gång! Per definition!
Då håller man på med gång! Per definition!
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 16:10Så länge man har ena foten i marken kallas det gång - i alla fall i gångtävlingar.
Och med David P:s tidsdefinition så hasar jag mig alltid runt då:@EDIT: David var snabbare än mig nu också!!
Så länge man har ena foten i marken kallas det gång - i alla fall i gångtävlingar.
Och med David P:s tidsdefinition så hasar jag mig alltid runt då:@
EDIT: David var snabbare än mig nu också!!
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 21:30Asch då, det har ni ju rätt i... Jag som trodde jag klurat ut det 🙁
Förresten så var jag ute och sprang 23 km i söndags. På Södermälarstrand pågick en gångtävling. Gångarna gick om mej när jag sprang.... Visst hade jag kunnat ruscha förbi dom, men i mi
Asch då, det har ni ju rätt i... Jag som trodde jag klurat ut det 🙁
Förresten så var jag ute och sprang 23 km i söndags. På Södermälarstrand pågick en gångtävling. Gångarna gick om mej när jag sprang.... Visst hade jag kunnat ruscha förbi dom, men i mi
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 21:46Va hemskt!!
Fast gångare rör sig väldigt fort...tror att de skulle
susa förbi mig oxå
Lite knäckande!!! 😀
Va hemskt!!
Fast gångare rör sig väldigt fort...tror att de skulle
susa förbi mig oxå
Lite knäckande!!! 😀
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 21:51Ny fråga med tusen svar. När är man vältränad? (en sak är säker, jag är inte det!) 🙂
Ny fråga med tusen svar. När är man vältränad? (en sak är säker, jag är inte det!) 🙂