Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär slutar man jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Med ett par öron och svans, kan du bli allt från katt, kanin, häst, hund, åsna, tiger kräver väl randiga kläder också.

Här kommer en nykomling. Detta funderade jag på igår när jag skrev i min träningsdagbok, när jogging övergår till löpning??

Ja du... jag tror det är upp till var och en att bestämma... finns så många olika förslag. Formellt har jag hört mest 5 min/ km men frågan är om det inte är lite väl hårddraget att mäta så eftersom vi alla är olika. Jag har lurat mig själv att tro att den

Har inte jogging- och löpningsbegrepp lite att göra med hur ansträngande det är snarare än den exakta hastigheten?

Ja, joggning motsvarar typ uppvärmning eller att springa mycket lugnt, den absoluta hastigheten har inte någon betydelse.

En person kan ju tycka att den springer jättesnabbt samtidigt som den springer lika fort som någon som anser sig jogga. Det beror p

Jag säger konsekvent att jag tränar löpning, trots att tempot ligger runt 5.15 som bäst. Det boostar mitt självförtroende mer än om jag skulle kalla det jogging.

Klart det är löpning du tränar Elin. 🙂

För min del kan man inte träna i joggning. Joggning är något nybörjare gör när de motionerar, inte tränar. Kanske man kan regga joggning som träning om man vill skilja på uppvärmning/nedvarvning på intensivre pass

Har man under 5 och trettio per km så asar man sig fram.

Då kan man lika bra cykla.

asar?

skånska.

Hasar/drar sig frammåt, då? 😉