Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 09:21Jag var med på träning med Runday, jag var bland de långsammaste men vi gjorde en övning som alla kunde ge järnet i.
Våra ledare stod en bit ifrån varandra och vi startade vid den ena och sprang mot den andra. 15 sekunder åt ena hållet och 15 tillbaka, se
Jag var med på träning med Runday, jag var bland de långsammaste men vi gjorde en övning som alla kunde ge järnet i.
Våra ledare stod en bit ifrån varandra och vi startade vid den ena och sprang mot den andra. 15 sekunder åt ena hållet och 15 tillbaka, se
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 09:23AT 40-50 minuter är inte konstiga tider, men i min värld _bra_ tider och absolut inget man automatiskt klarar på en säsongs träning, som sagt jag har aldrig klarat det, inte som tonåring och inte nu när jag verkligen tränat på det på olika sätt. Min först
AT 40-50 minuter är inte konstiga tider, men i min värld _bra_ tider och absolut inget man automatiskt klarar på en säsongs träning, som sagt jag har aldrig klarat det, inte som tonåring och inte nu när jag verkligen tränat på det på olika sätt. Min först
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 09:27Jo lägger man det tidstyrt så fungerar det, men det är inte alla som håller pass som tänker så långt.
Jag har varit med på "joggpass" på milen där långsammaste gruppen antogs springa i 6:30 - på en definitivt terrängig bana, som dessutom var rejält geggig
Jo lägger man det tidstyrt så fungerar det, men det är inte alla som håller pass som tänker så långt.
Jag har varit med på "joggpass" på milen där långsammaste gruppen antogs springa i 6:30 - på en definitivt terrängig bana, som dessutom var rejält geggig
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 09:53Man 18-30 år och tränar någon konditionssport regelbundet, klarar milen under 45 minuter på första försöket (okej, kanske inte alla).
Man 18-30 år och tränar någon konditionssport regelbundet, klarar milen under 45 minuter på första försöket (okej, kanske inte alla).
Quote from Elias Engqvist on 28 March 2012, 09:56Iofs låter det ju enkelt och bra att säga att man är nybörjare den första tiden man håller på med något. Men lägger man inte in något engagemang och större intresse - tex i fallet löpning, tar kontakt med andra löpare, läser och pratar löpning med de som
Iofs låter det ju enkelt och bra att säga att man är nybörjare den första tiden man håller på med något. Men lägger man inte in något engagemang och större intresse - tex i fallet löpning, tar kontakt med andra löpare, läser och pratar löpning med de som
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 10:11Jag har alltså sprungit första sommaren enligt Tjejmilens träningsprogram, senare enligt bla Szalkais och Smartcoach för diverse olika lopp.
Jag har alltså sprungit första sommaren enligt Tjejmilens träningsprogram, senare enligt bla Szalkais och Smartcoach för diverse olika lopp.
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 10:56Får nog hålla med Magnus här - och motsvarande så borde ju de flesta tränande (konditionsidrott) tjejer i samma ålder klara sub50 på ganska kort tid...
Edit: kunde jag som 37-åring efter tredje barnet (och 5 års uppehåll från fotbollen) göra det på lite d
Får nog hålla med Magnus här - och motsvarande så borde ju de flesta tränande (konditionsidrott) tjejer i samma ålder klara sub50 på ganska kort tid...
Edit: kunde jag som 37-åring efter tredje barnet (och 5 års uppehåll från fotbollen) göra det på lite d
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 11:13Nybörjare har inget med tiderna man gör utan snarare med om man fått in vanan eller ej, om det kräver ett par månaders regelbunden målinriktad träning att komma ner under 50 min på milen så anser nog jag att man inte är nybörjare längre.
Springer du på r
Nybörjare har inget med tiderna man gör utan snarare med om man fått in vanan eller ej, om det kräver ett par månaders regelbunden målinriktad träning att komma ner under 50 min på milen så anser nog jag att man inte är nybörjare längre.
Springer du på r
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 11:19Nu tycker jag det glider ifrån grundfrågan, hur länge är man nybörjare?
Som en del här så beror det inte alls på hastighet då detta är väldigt individuellt.
Går lite på Markus linje och tycker att när man får rutin och en regelbundenhet i sin löpning så g
Nu tycker jag det glider ifrån grundfrågan, hur länge är man nybörjare?
Som en del här så beror det inte alls på hastighet då detta är väldigt individuellt.
Går lite på Markus linje och tycker att när man får rutin och en regelbundenhet i sin löpning så g
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 11:30Nybörjare är när man precis börjat med något, det är en enkel definiation som inte behöver definieras mer än så.
Tar man tråden som detta kommer ifrån så riktas den till nybörjare och jag tolkar det som att den riktas till de som är nybörjare vad gäller
Nybörjare är när man precis börjat med något, det är en enkel definiation som inte behöver definieras mer än så.
Tar man tråden som detta kommer ifrån så riktas den till nybörjare och jag tolkar det som att den riktas till de som är nybörjare vad gäller