Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär slutar man vara nybörjare?
You need to log in to create posts and topics.

att killar på 18-30 som är friska och inte överviktiga eller blivit av med övervikten klarar 40-50 min med lite träning kan jag köpa, tror jag.
Jag började springa efter 40 och jag hade ingen springkarriär som barn eller i tonåren att falla tillbaka på :

Men ingenstans nämer den tråden ordet nybörjare?

I länken ( http://www.loparskolan.se./om-loparskolan/ )står det dessutom så här:

"Får vem som helst vara med?
Vi söker en grupp med jämnstarka löpare som inte är absoluta nybörjare. Du bör (tävlings)spri

Bra fråga. Både jag och en till har läst det som nybörjare ...
mao alla som inte klarar milen under 50 min är absoluta nybörjare, även om man springer 2-3 ggr i veckan och tränar ngt annat därutöver?

men frågan är kvar, när är man nybörjare? När man t e

Lingling, jag började springa på allvar när jag var 39,5 och gjorde dryga 45 på mitt första millopp efter 3 månader. Jag ser inte hur detta är relevant, men eftersom du tror att alla andra startade i tonåren så kanske du blir lite gladare nu? 🙂

Om man inte kan träna utan pulsband så är man nybörjare.

Om man inte kan träna utan vattenflaska är man nybörjare.

Om man inte kan träna utan mobil är man nybörjare.

Om man inte kan träna utan neonkläder är man nybörjare.

Om man inte kan träna utan vägar/stigar är man nybörjare.

Osv.

Nej, jag tror inte att alla andra startade i tonåren, jag _vet_ att inte alla andra startade i ntonåren 🙂 , men jag vet också att det är skillnad i talang, gener elelr vad man ska kalla det, eller vad man gjorde i tonåren
Men det är ju kul för dig i

Alla utom jag är nybörjare!

Bli 20 år yngre och man? 😀

För kvinnor över 40 som startade sent är 45 min en i mitt tycke väldigt bra tid.

Jo det är det jag tycker, att klarar jag 45 min så har jag verkligen lyckats, frågan är när åldern hinner ifatt min förbättringspotential.