Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär slutar man vara nybörjare?
You need to log in to create posts and topics.

men Lingling - ingenstans har de väl satt likhetstecken mellan tid och nybörjare?

De skriver att de söker dem som tävlingsspringer milen på 40-50 till sin nybörjargrupp som de öppnar.

Dvs de som är nybörjare men tävlingsspringer milen på 30 minuter (om

Det går faktiskt att läsa som att springer man under 50 min/mil så är man absolut nybörjare, även om det inte är det de menar, för vad någon menar vet bara de själva.

Förvirrat läser jag ursprungstråden om och om igen, men jag ser det inte nånstans (referensen till att de anser att alla som springer långsammare skulle vara nybörjare eller att du är nybörjare om du springer på 40-50 minuter).

Däremot ser jag i tråden a

Om det här primärt handlar om Studenternas inbjudan så är det inget unikt eller uppseendeväckande med den. De stipulerar ju bara förkunskapsnivån för sin utbildning och de gör det föredömligt kort och tydligt.

Jag anser att man är nybörjare om man är ny på löpning, det har absolut inget med hur snabbt man springer. Jag har hållit på och löpt regelbundet 9 månader nu och tycker väl att jag har kommit förbi nybörjarstadiet och och har blivit en god "löparmotionär

Oavsett hur många N år jag sprungit, känns det som jag var en nybörjare de föregående N-1 åren, och nu äntligen börjat komma på hur jag ska träna.

Jag har ingen lust att trassla in mig i citeringsteknik Annica, men jag klipper ditt
" "som inte är absoluta nybörjare. Du bör (tävlings)springa en mil på ungefär 40-50 minuter. Du springer förmodligen redan ett par, tre gånger i veckan och tränar gärna i

Det finns vissa som att klarat milen under 60 minuter, men väldigt mycket vikt verkar ligga på hur länge man sprungit och hur ofta, och om man bedriver ytterligare träning.

Efter den första pallplatsen.

Men redan nästa program, det långsammare programmet efter 3:30-programmet har också vad jag skulle kalla en väl ambitiös sluttid.
Om man som jag springer milen på strax under timmen en bra dag, klarat en (icke-godkänd) halvmara på 2:12 och jo jag har spru