Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 11:22Nej! Skilj på träning och tävling!
Träningen tränar olika delar och system som du använder i tävlingsmoment.
Du har väll inte sett Holm hoppa jämnfota över hinder på en höjdhoppstävling?När du tränar så tränar du och sedan utnyttjar du din träning på tä
Nej! Skilj på träning och tävling!
Träningen tränar olika delar och system som du använder i tävlingsmoment.
Du har väll inte sett Holm hoppa jämnfota över hinder på en höjdhoppstävling?
När du tränar så tränar du och sedan utnyttjar du din träning på tä
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 11:26Ok, men jag är ändå skeptisk till att ett halvår med endast lågpulsträning skulle göra mig snabbare. Men jag kan ju ha felförstås.
Ok, men jag är ändå skeptisk till att ett halvår med endast lågpulsträning skulle göra mig snabbare. Men jag kan ju ha felförstås.
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 11:30Det vet jag inte ifall jag har sagt något om?
Det vet jag inte ifall jag har sagt något om?
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 11:32🙂
Nej men nu var det väl maffe vi diskuterade, inte dig David.
🙂
Nej men nu var det väl maffe vi diskuterade, inte dig David.
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 11:53Halleluja!
Det lustiga är att ju fler "frälsningsteorier" man läser, desto mer liknar de varandra. Kanske ligger nåt i det då...
Fast å andra sidan har jag inga ambitioner så jag behöver inte - alltså kör jag bara de långsamma (H)
Halleluja!
Det lustiga är att ju fler "frälsningsteorier" man läser, desto mer liknar de varandra. Kanske ligger nåt i det då...
Fast å andra sidan har jag inga ambitioner så jag behöver inte - alltså kör jag bara de långsamma (H)
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 11:59Det handlar om vilken nivå målsättningen är på men ofta är strukturen generell.
Det handlar om vilken nivå målsättningen är på men ofta är strukturen generell.
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 12:19Den där Tony Pölder har minsann nått pudelns kärna - krångligare än sådär är det inte att träna "rätt" - förutom att styrketräning är så jävla astrist då... Men jag tycker att hans intervaller är lite korta. Norska skidlandslaget har t.ex gjort 4 x 4 minu
Den där Tony Pölder har minsann nått pudelns kärna - krångligare än sådär är det inte att träna "rätt" - förutom att styrketräning är så jävla astrist då... Men jag tycker att hans intervaller är lite korta. Norska skidlandslaget har t.ex gjort 4 x 4 minu
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 12:23Nu var ju Pölder skidåkare och inte löpare....
Nu var ju Pölder skidåkare och inte löpare....
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 12:26Jag körde Maffetone 2007, från att inte ha sprungit på flera år till en mara ett par månader senare. På slutet la ja in lite fartavsnitt på långapass och körde också medelsnabba intervaller nån gång vill jag minnas.
Jag körde alla mina pass på puls under
Jag körde Maffetone 2007, från att inte ha sprungit på flera år till en mara ett par månader senare. På slutet la ja in lite fartavsnitt på långapass och körde också medelsnabba intervaller nån gång vill jag minnas.
Jag körde alla mina pass på puls under
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 12:33När jag snackar om maffepass så är det snarare ett samlingslamn för extremt soft och "slö" jogg. Låg puls och bara ut och röra sig utan att det ens känns som ett träningspass när jag kommer hem. Vad ska det ge då? För mig ger det en skön återhämtning, en
När jag snackar om maffepass så är det snarare ett samlingslamn för extremt soft och "slö" jogg. Låg puls och bara ut och röra sig utan att det ens känns som ett träningspass när jag kommer hem. Vad ska det ge då? För mig ger det en skön återhämtning, en