Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNike eller Asics?
You need to log in to create posts and topics.

Ibland känns det som om löpare som kollektiv är en enda skotokig, köpgalen, jag-vet-inte-vad. Det är klart att du kan ha precis hur många skor som helst, men vad är poängen med att ha två par med samma funktion (pronationsstöd, lika dämpning, lika vikt, b

Olika skor nöter på fötterna på olika ställen. Om man springer mycket kan det vara skönt och byta par oavsett om tillämpningen egentligen är de samma. Sedan är det ju inte så dumt att ha olika skor för olika underlag, sträckor, väderlek, tävling/träning,

Herrejösses vad med skor. Jag är ju ingen skotjej egentligen (har max 15 par skor i åretruntgarderoben inkl gummistövlar och 4 par flippflopp).
Jag är helt enkelt för snål för att ha en massa löparskor, dom kostar ju 1500-2000 kr, och tänk vad jag kan sh

Det där med lös snörning vet jag inte hur det är.. jag får väl testa mig fram och helt enkelt lära mig att knyta skorna ordentligt. Kanske blir mer motiverad till det nu när skorsnörena är så rosa och vackra. =)

Vi har ju 3 sovrum över i huset.. ett får

Jag har också flera par skor, och jag håller med om alla argument (olika underlag, bra att variera för fötterna, olika vikt för olika pass, sprida fotsvetten i flera par skor, mm) men just det här att ha två par nästan identiska skor som är köpta *samtidi

Jag tycker det är skitsvårt att prova skor på löpbandet, eftersom jag nästan aldrig springer på löpband i vanliga fall. Dessutom vrider de gärna upp det till 10km/h direkt, och om man inte är van vid varken löpband eller den hastigheten (jag var verkligen

Ja, idag ska jag ha på mig skorna till jobbet.. tänkte känna av dom lite, småjogga vid tillfällen och se om det känns bra eller inte. Jag är säkert ovan då jag sprungit i neutrala (3,5 år gamla) i princip osnörade skor.

Utvärdering kommer, får se om det

"Jag är helt enkelt för snål för att ha en massa löparskor, dom kostar ju 1500-2000 kr, "

Fast de som har många skor, tex jag, köper nog de flesta för 500-1000:-, oftast från engelska webaffärer.

Ja, det här att skor kostar mer än 1500 - 2000 är ett svenskt fenomen men även här går det att göra klipp på t.ex. outlets och affärer som Igor Sport här i Stockholm. Jag kan inte påminna mig om när jag senast betalade mer än 1000:- för ett par skor.

MoA, det är ju inte konstigt att du får problem med fötterna om du sprungit i osnörade och gamla skor.