Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNormal träning
You need to log in to create posts and topics.

okej , tack för alla svar!
Inte för att skryta men jag är bra på handboll , gör ungefär 10-15 mål per match.
och jag får mycket speltid och så , eftersom jag är duktig på handboll lägger dom mycket press på mig , då känner jag att om jag inte gör lika bra

straffträna sig själv är ett aldeles lysande sätt att brännaut sig och skada sig på. talanger ska vårdas inte slitas ut

Hej!
Man ska vara rädd om sin kropp och sina muskler. Det är svårt att avgöra om du tränar för mycket genom en så här kort beskrivning, särskilt om man inte är proffs. Eftersom det är en viktig fråga tycker jag att du ska prata med dina tränare eller någo

Skit i vad du tror att lagkamraterna och tränaren tycker. Du tränar för att det är kul. Straffträning är ingen bra ide - känner du att du inte presterar på topp så är det troligen extra vila du behöver och inte mer träning.

Jag vet att ridning kan vara r

Det är handbollstränaren som matchar dig i olika lag och därmed riskerar din hälsa!
Detta är tyvärr klassiskt i lagsporter som därmed "knäcker" sina talanger.
Det blir i och för sig ett skäl att byta till en individuell idrott(cykel).
Vi vill ha träning

Jag kikade lite på träningen du reggat - kan du inte skippa de där löp-passen på dina rid-dagar?

Din tränare är kanske inte medveten om att du springer flera gånger i veckan, att du rider mycket och att du i bland spelar fotboll. Dessutom har du väl gymp

okej , vad är bäst att springa på asfalt/grus eller löpband ? ,
funderar på att köpa ett löpband för att få mer tid på vardagarna.

Hej Evelina! Ett problem när man tränar mycket som tjej kan vara att mensen uteblir. Det är inte alls bra om den gör det eftersom det innebär att man har för lite östrogen i kroppen vilket kan leda till benskörhet. Risken för benskörhet är dessutom större

>okej , vad är bäst att springa på asfalt/grus eller löpband ? ,

Asfalt och grus är bättre än löpband skulle jag vilja påstå, trots att jag under vinterhalvåret springer på hamsterbandet själv.

Orsaken är att ute får du en naturlig löpning med små steg

Evelina, jag är faktiskt lite orolig för hur du mår psykiskt. Du skriver att du ibland även blir psykiskt trött och får dåligt samvete av pressen från lagkamrater tränare. Du måste tänka på att i din ålder så pågår det mycket i din kropp och ditt liv. Du