Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Test av 3.0.18.001

Mobil Samsung S3 GT-I9300, Android 4.3.

Röstcoachen tyvärr helt värdelös men den loggade hela mitt pass helt korrekt.

Ang. röstcoachen så sa hon väl ca en tiondel av det hon ska säga vid km angivelser vilket uppfattades som rappakalj

Mats, har du möjlighet att skicka felloggen som eventuellt finns lagrad i din telefon. Man gör så här:

1) Start appen och gå till andra skärmen. Klicka på Inställningar.

2) Scrolla längst ner och klicka på Om FunBeat-appen.

3) Klicka på Skicka eventuel

Hej Olle!

Skickade just min fellogg.
Passade på att testa ordentligt vid en promenad. Coachen hinner bara säga "kilom" ibland mindre brottstycken men jag hörde inga sifferangivelser. Jag prövade att stanna vid kilometerpassering för att se om det hjälpt

3.0.17.001 (på Sony Xperia S med Android 4.1.2) skapar varvdata även för den sista ofullbordade kilometern (t+)

Däremot lyser tillagda foton fortfarande med sin frånvaro (t-)

Röstcoach har jag ej testat

Running cloud: Tack! Vi har hittat ledtrådar till problemet och ber att få återkomma.

AT: Kan du också skicka fellogg enligt ovan?

Running cloud: Jag ropade tyvärr hej lite för tidigt. Fel-loggen visade inga problem med senaste versionen. När rösten inte pratar ordentligt, har du musik på i bakgrunden? (Vilken musikspelare använder du?)

Olle: Nu kl 9:35 har jag skickat fellog till dig. Men observera att Funbeat aldrig kraschade i går under mitt pass. Den loggade tid och allting korrekt, förutom just problemen med röstcoachen som jag beskrev i mitt förra inlägg.

Men det ju bra att jag oc

@Olle

Nej jag använder inte musik. Jag har bägge valen avbockade under inställningar.

Vill du att jag uppger mina inställningar i appen?

Jag tycker att det verkar som om något konkurrerar om focus i appen så att ljudet(coachen) inte hinner spelas upp i

OK, jag har skickat nu

Mats + Running: Vi har lyckats hitta felet! (Lyckades återskapa det på en S4, vi hade tidigare bara provat med en simulator för S3, vilket ju inte alltid ger samma förutsättningar).

Felet var lätt åtgärdat så jag räknar med en ny version på Google Play