Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

vågar jag ladda in den på min nexus 7 nu, eller kommer det bara att leda till att jag inte har någon fungerande funbeatapp alls nu?!

Jag har den på min Nexus 7 (2012) och det fungerar lika fint som på mobilen.

Dubbel postning...

Va bra då ska jag ladda in den 🙂

Magnus, antingen skrev jag luddigt eller så läste du mitt inlägg slarvigt 😉
Jag syftade inte på att jag hade problem med Spotify i den gamla appen. Mitt problen där var att den tog egna omvägar, så det såg ut som att jag hade sprungit mycket längre än va

@Sabina: Jaha, näe jag syftade inte alls på dina problem. Det var en rent allmän fråga angående funbeat-appen och spotify. Eftersom jag inte förstår finessen eller vad det tidigare var för problem.

Men apropå gps och omvägar: är det skillnad med den nya?

Appen samlar väl bara in vad telefonen får för värden. Den använder telefonens gps och kan inte ändra på gps:en om jag förstått det hela rätt.

Nej, den kan inte ändra gps:en. Men gps:en ger en del felaktiga värden. Olika appar har olika algoritmer för att filtrera bort dåliga värden. Det skiljer en del mellan apparna. Dessutom kan man sampla värdena med olika intervall.

Nu när jag betatestade appen så var spåret jag fick lika bra som från min Garmin FR405 (hade båda med på samma pass)
Klockan på armen och telefonen i vätskebältet i svanken

Vad gäller gps-spårning så märker jag stor skillnad mellan den gamla och den nya appen. Den nya tar inte egna omvägar som den gamla gjorde i mitt fall.