Quote from Funbeat user on 7 January 2014, 17:09Hej,
Appen är riktigt snygg och det är riktigt smidigt att registrera sina pass manuellt, nedan följer resultatet på de pass jag spelat in med GPS och där verkar det finnas utrymme till förbättring...
Har spelat in 6st pass med min Samsung S3 mini, använd
Hej,
Appen är riktigt snygg och det är riktigt smidigt att registrera sina pass manuellt, nedan följer resultatet på de pass jag spelat in med GPS och där verkar det finnas utrymme till förbättring...
Har spelat in 6st pass med min Samsung S3 mini, använd
Quote from Funbeat user on 7 January 2014, 19:11Hej
Jag har haft problem några gånger med att appen mitt under passet slutat spela in GPS-positionerna, helt enkelt slutat mäta sträckan. Tidtagningen har dock fortsatt.
Första gången det hände trodde jag att det berodde på att jag passerat över en järnvä
Hej
Jag har haft problem några gånger med att appen mitt under passet slutat spela in GPS-positionerna, helt enkelt slutat mäta sträckan. Tidtagningen har dock fortsatt.
Första gången det hände trodde jag att det berodde på att jag passerat över en järnvä
Quote from Funbeat user on 7 January 2014, 21:18Hur ser dina pass ut på kartan Samuel?
Jag hade på några tiotal meter samma sträcka på min Garmin FR405 som på appen de gånger jag betatestade den
Hur ser dina pass ut på kartan Samuel?
Jag hade på några tiotal meter samma sträcka på min Garmin FR405 som på appen de gånger jag betatestade den
Quote from Funbeat user on 8 January 2014, 21:14AT:
Du kan kika på mina pass i träningskalendern, passen 25/12 och 4/1 borde vara identiska (12km) och passen 29/12 och 31/1 borde också vara identiska(18km), GPS:en verkar ju mäta rätt när den inte flippar ur...
AT:
Du kan kika på mina pass i träningskalendern, passen 25/12 och 4/1 borde vara identiska (12km) och passen 29/12 och 31/1 borde också vara identiska(18km), GPS:en verkar ju mäta rätt när den inte flippar ur...
Quote from Funbeat user on 9 January 2014, 18:06Gps mätning avbryts då jag får sms, då jag öppnar upp geocaching appen, då jag tar imot mobilsamtal, musik eller ljudbok efter man startat funbeat appen Detta hände aldrig med den gamla appen. Någon som varit med om detta?
Gps mätning avbryts då jag får sms, då jag öppnar upp geocaching appen, då jag tar imot mobilsamtal, musik eller ljudbok efter man startat funbeat appen Detta hände aldrig med den gamla appen. Någon som varit med om detta?
Quote from Funbeat user on 9 January 2014, 18:53Patrik - är det bara funbeat som slutar logga gps-punkter eller är det telefonen som stänger ner gps-mätningen?
Slå på raw-mätningen i appen så tror jag Olle kan se vad som falerar
Patrik - är det bara funbeat som slutar logga gps-punkter eller är det telefonen som stänger ner gps-mätningen?
Slå på raw-mätningen i appen så tror jag Olle kan se vad som falerar
Quote from Funbeat user on 9 January 2014, 20:33Hela appen stängs ner och all mätning avslutas.
Hela appen stängs ner och all mätning avslutas.
Quote from Funbeat user on 9 January 2014, 22:34Nu har jag laddat upp med ett Polar H7 pulsband som min jellybean-uppgraderade Sony Xperia Z hittar och "parar". Men sen då, kan funbeat använda det, inte vad jag kan se ännu med version 3.0.10.001
Finns det nån ide om när det kan hända?
Nu har jag laddat upp med ett Polar H7 pulsband som min jellybean-uppgraderade Sony Xperia Z hittar och "parar". Men sen då, kan funbeat använda det, inte vad jag kan se ännu med version 3.0.10.001
Finns det nån ide om när det kan hända?
Quote from Funbeat user on 10 January 2014, 08:55Patrik mfl: Vi håller på att undersöka varför appen stänger av sig ibland.
Hans: Vi är inte klara med stödet för pulsbälten för Android-appen ännu. (Det fungerar dock bra för iPhone). Vi jobbar på det.
Patrik mfl: Vi håller på att undersöka varför appen stänger av sig ibland.
Hans: Vi är inte klara med stödet för pulsbälten för Android-appen ännu. (Det fungerar dock bra för iPhone). Vi jobbar på det.
Quote from Funbeat user on 10 January 2014, 17:47Låter bra, finns det nåt jag kan hjälpa er med tex nån information från min telefon som ni behöver?
Låter bra, finns det nåt jag kan hjälpa er med tex nån information från min telefon som ni behöver?