Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 13:40Abbe S. (t+)
"Har dock ej läst den här boken. Är lite delad inför den (just nu) stora fokuseringen på just löpteknik. Inget ont om det men det blir lite religiöst ibland. Speciellt alla 35+ män som har börjat springa för 2-3 år sedan, sedan läst Born to R
Abbe S. (t+)
"Har dock ej läst den här boken. Är lite delad inför den (just nu) stora fokuseringen på just löpteknik. Inget ont om det men det blir lite religiöst ibland. Speciellt alla 35+ män som har börjat springa för 2-3 år sedan, sedan läst Born to R
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 15:07Du kan vara lugn tror jag Klas. Framfotslandningen presenteras ffa som en konsekvens av att landa under kroppen, att inte landa långt fram och dra sig framåt. Att utnyttja gravitationen. Och att ha kort markkontakt. Författaren trycker mycket på höftens
Du kan vara lugn tror jag Klas. Framfotslandningen presenteras ffa som en konsekvens av att landa under kroppen, att inte landa långt fram och dra sig framåt. Att utnyttja gravitationen. Och att ha kort markkontakt. Författaren trycker mycket på höftens
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 15:34Klas: Jag tror du har en poäng i det att det är lätt att börja spänna sig (på nya sätt) när man försöker lära en ny teknik och att det är bättre att försöka lära sig springa avslappnat. Jag är i precis den situationen själv: i rehaben efter en stressfrakt
Klas: Jag tror du har en poäng i det att det är lätt att börja spänna sig (på nya sätt) när man försöker lära en ny teknik och att det är bättre att försöka lära sig springa avslappnat. Jag är i precis den situationen själv: i rehaben efter en stressfrakt
Quote from Catharina Brattlin on 16 March 2013, 16:28Om man aldrig är skadad - hur kan man minska ner skaderisken med 50% med bättre löpteknik?
Jag har också beställt boken. Mest för att inläggen i denna tråden har gjort mig nyfiken och för att recensionen nämner "övningar". Kan vara kul och se hur väl de
Om man aldrig är skadad - hur kan man minska ner skaderisken med 50% med bättre löpteknik?
Jag har också beställt boken. Mest för att inläggen i denna tråden har gjort mig nyfiken och för att recensionen nämner "övningar". Kan vara kul och se hur väl de
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 16:38Jag köpte boken av samma anledning, nyfikenhet. Sedan tycker jag det är roligt att läsa om löpning. Man får sålla bort det man inte tror på. 🙂
Jag köpte boken av samma anledning, nyfikenhet. Sedan tycker jag det är roligt att läsa om löpning. Man får sålla bort det man inte tror på. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 18:42Ja, jag tycker att övningarna var den bästa delen av boken.
Ja, jag tycker att övningarna var den bästa delen av boken.
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 18:45Skönt att höra, Kristina. (Vilken hjälp man har av gravitationen kan väl diskuteras, men det resonemanget är i alla fall inget man tar skada av.)
Louise, det grundläggande felet som de flesta gör mer eller mindre är att man skjuter ifrån för mycket, dvs
Skönt att höra, Kristina. (Vilken hjälp man har av gravitationen kan väl diskuteras, men det resonemanget är i alla fall inget man tar skada av.)
Louise, det grundläggande felet som de flesta gör mer eller mindre är att man skjuter ifrån för mycket, dvs
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 19:01Bra tips där Klas! Jag kan skriva under på att fokus på teknik kan skapa spänningar. Under en period när jag precis börjat träna läste jag mycket om löpteknik med resultat att det kändes som om jag inte kunde springa alls, det blev bara stelt och konstigt
Bra tips där Klas! Jag kan skriva under på att fokus på teknik kan skapa spänningar. Under en period när jag precis börjat träna läste jag mycket om löpteknik med resultat att det kändes som om jag inte kunde springa alls, det blev bara stelt och konstigt
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 19:15Författaren till den här boken rekommenderar att man fokuserar på EN sak i taget att jobba med vad gäller löpsteget.
Författaren till den här boken rekommenderar att man fokuserar på EN sak i taget att jobba med vad gäller löpsteget.
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 19:53Klas:
"Det krävs väldigt lite kraft framåt för att fortsätta springa när man väl har fått upp farten."Vet du hur mycket kraft som vi pratar om? Jag misstänker att det finns siffror på det.
Jag gjorde ett snabbt överslag. 200W och 4 m/s ger ju att snit
Klas:
"Det krävs väldigt lite kraft framåt för att fortsätta springa när man väl har fått upp farten."
Vet du hur mycket kraft som vi pratar om? Jag misstänker att det finns siffror på det.
Jag gjorde ett snabbt överslag. 200W och 4 m/s ger ju att snit