Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 22:36Håkan,
jag tror att de flesta är helt ointresserade av det finstilta i mekaniken. Och man behöver ju inte heller förstå den för att springa bra.
Om man ska gå in lite på den frågan så tycker jag det är bäst att beskriva det så att när man väl har fått
Håkan,
jag tror att de flesta är helt ointresserade av det finstilta i mekaniken. Och man behöver ju inte heller förstå den för att springa bra.
Om man ska gå in lite på den frågan så tycker jag det är bäst att beskriva det så att när man väl har fått
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 23:07Det är ett problem för alla vi som ibland springer i motvind också.
Det är ett problem för alla vi som ibland springer i motvind också.
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 23:13Jag har lusläst forum om frågor om löpteknik, men aldrig sett någon fråga hur man ska göra i motvind 😉
Jag har lusläst forum om frågor om löpteknik, men aldrig sett någon fråga hur man ska göra i motvind 😉
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 23:18Nej, men om man springer lite i både med- och motvind så inser man att kraften som behövs för att övervinna luftmotståndet är allt annat än försumbar. 🙂
Nej, men om man springer lite i både med- och motvind så inser man att kraften som behövs för att övervinna luftmotståndet är allt annat än försumbar. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 23:29Det är sant, men om man springer på löpband så inser man att den helt dominerande delen av jobbet handlar om annat.
Det är sant, men om man springer på löpband så inser man att den helt dominerande delen av jobbet handlar om annat.
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 23:29Finns det någon riktig "löpbibel" eller "löpstegsbibel", gärna på engelska?
Fokus på bra ekonomisk löpteknik.Och då menar jag faktabok, inte typen Born to Run.
Ska kolla in denna boken, men undrar rent generellt.
Finns det någon riktig "löpbibel" eller "löpstegsbibel", gärna på engelska?
Fokus på bra ekonomisk löpteknik.
Och då menar jag faktabok, inte typen Born to Run.
Ska kolla in denna boken, men undrar rent generellt.
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 23:32Richard, nej, de få böcker som finns om löpteknik krånglar till det något alldeles förskräckligt. Med reservation för att jag inte har läst just den som vi pratar om här. Det är tyvärr ett dåligt utforskat ämne.
Richard, nej, de få böcker som finns om löpteknik krånglar till det något alldeles förskräckligt. Med reservation för att jag inte har läst just den som vi pratar om här. Det är tyvärr ett dåligt utforskat ämne.
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 00:42I slutet av förrförra seklet, typ när K-G var ung, var det betydligt lättare att hitta det perfekta löpsteget. Det räckte med en enkel drill, så till den milda graden effektiv, att om man behärskade den så behövde man inte ens träna löpning på riktigt för
I slutet av förrförra seklet, typ när K-G var ung, var det betydligt lättare att hitta det perfekta löpsteget. Det räckte med en enkel drill, så till den milda graden effektiv, att om man behärskade den så behövde man inte ens träna löpning på riktigt för
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 06:05Klas. (t+)
Jag tror att de flesta är helt ointresserade av det finstilta i mekaniken. Och man behöver ju inte heller förstå den för att springa bra.Olle. Mig veterligen användes ej ord som perfekt löpsteg på 80-talet. Vi var glada ändå. (t+)
På den ti
Klas. (t+)
Jag tror att de flesta är helt ointresserade av det finstilta i mekaniken. Och man behöver ju inte heller förstå den för att springa bra.
Olle. Mig veterligen användes ej ord som perfekt löpsteg på 80-talet. Vi var glada ändå. (t+)
På den ti
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 12:37"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt." - Bertrand Russell.
"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt." - Bertrand Russell.