Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 13:19Har du någon källa till det påståendet Lina?
Låter _mycket_ märkligt att en lokal process som benhinneinflammation skulle ge upphov till en generell sjukdom som osteoporos.
Har du någon källa till det påståendet Lina?
Låter _mycket_ märkligt att en lokal process som benhinneinflammation skulle ge upphov till en generell sjukdom som osteoporos.
Quote from Camilla Höög on 3 April 2008, 13:35Jag hittade inga artiklar som säger eller antyder att benhinneinflammation och benskörhet har något med varandra att göra.
Jag hittade inga artiklar som säger eller antyder att benhinneinflammation och benskörhet har något med varandra att göra.
Quote from Urban Nilsson on 3 April 2008, 13:51Jag har hört tvärt om. Att benhinneinflammation är en "valpsjukdom" och ska tränas bort (blodcirkulationen läker inflammationen?). Det var ett tips jag fick av en gammal landslagslöpare och det har fungerat på mig.
Jag har hört tvärt om. Att benhinneinflammation är en "valpsjukdom" och ska tränas bort (blodcirkulationen läker inflammationen?). Det var ett tips jag fick av en gammal landslagslöpare och det har fungerat på mig.
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 15:25Mamma var hos en sjukgymnast som sa att det var väldigt dumt att träna under tiden man hade benhinneinflammation och hon påstod att det kunde leda till följdsjukdomar/skador som senare kunde leda till det.
Men personligen har jag aldrig läst något sådan
Mamma var hos en sjukgymnast som sa att det var väldigt dumt att träna under tiden man hade benhinneinflammation och hon påstod att det kunde leda till följdsjukdomar/skador som senare kunde leda till det.
Men personligen har jag aldrig läst något sådan
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 15:36Att ta det lugnt och cykla istället?
Det beror säkert på vad och hur du tränar på cykel.
Jag har sett Våra fina fotbollsspelare sitta och halvsova på testcyklar.
Det är kanske det som menas då?Jag har också sett cyklister köra intervallpass på testcykl
Att ta det lugnt och cykla istället?
Det beror säkert på vad och hur du tränar på cykel.
Jag har sett Våra fina fotbollsspelare sitta och halvsova på testcyklar.
Det är kanske det som menas då?
Jag har också sett cyklister köra intervallpass på testcykl
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 15:38Sorry, hade fel det var utmattningsbrott det var. Men det står en hel del matnyttigt på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Benhinneinflammation
Hoppas ni kan ursäkta 😉
//Lina
Sorry, hade fel det var utmattningsbrott det var. Men det står en hel del matnyttigt på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Benhinneinflammation
Hoppas ni kan ursäkta 😉
//Lina
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 17:26Hej alla!
TACK så mycket för era tips, jag blir otroligt glad att så många har brytt sig om mitt lilla inlägg... 🙂 Skönt också att ni inte verkar tycka att jag har fått träningsupplägget helt om bakfoten!
Men jag ska absolut ta fasta på det här med at
Hej alla!
TACK så mycket för era tips, jag blir otroligt glad att så många har brytt sig om mitt lilla inlägg... 🙂 Skönt också att ni inte verkar tycka att jag har fått träningsupplägget helt om bakfoten!
Men jag ska absolut ta fasta på det här med at
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 20:23Hej igen,
En sak till: Jag har definitivt slarvat med uppvärmningen, undantaget när jag kör backträning. Tycker liksom att uppvärmning är lite trist... 🙂 Eftersom jag ändå är så seg i början av passen så får jag nästan alltid köra relativt lugnt i 10 m
Hej igen,
En sak till: Jag har definitivt slarvat med uppvärmningen, undantaget när jag kör backträning. Tycker liksom att uppvärmning är lite trist... 🙂 Eftersom jag ändå är så seg i början av passen så får jag nästan alltid köra relativt lugnt i 10 m
Quote from Funbeat user on 3 April 2008, 20:43Jag har hört att roddmaskin kan vara ett bra substitut för stakning på rullskidor så det är nog inte dumt. Om du ändå har tillgång till ett gym så är ju styrketräning också nyttigt. Chins (eller latsdrag), dips, knäböj och marklyft är mina favoriter.
Ann
Jag har hört att roddmaskin kan vara ett bra substitut för stakning på rullskidor så det är nog inte dumt. Om du ändå har tillgång till ett gym så är ju styrketräning också nyttigt. Chins (eller latsdrag), dips, knäböj och marklyft är mina favoriter.
Ann
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 14:14En hel del vettigt redan sagt men jag vill tillägga följande:
1. bröstsim är kanske inte så pjåkigt som komplementträning för det belastar diverse överkroppsmuskler som är viktiga för skidåkning t.ex. lats. Men om du bara "badar" dig igenom passet kanske
En hel del vettigt redan sagt men jag vill tillägga följande:
1. bröstsim är kanske inte så pjåkigt som komplementträning för det belastar diverse överkroppsmuskler som är viktiga för skidåkning t.ex. lats. Men om du bara "badar" dig igenom passet kanske