Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är svårt att diagonala med rullskidor => kör riktiga skidor på snö.
Det är tråkigt att staka med rullskidor => crawla.

🙂

Christer,

problemet är att man kanske har som ambition att åkla skidor längre än 25 meter... 😉
(Min nuvarande maxdistans i frisim utan vila - jag FÖRSÖKER lära mig)

Visst är det så, Börje, men varför simma femtio meter med hyfsad teknik och sedan 1950m med kass teknik när man kan simma 40x50 m med hyfsad teknik istället?
EDIT Äh, nu läste jag inte ordentligt, som vanligt 😛

För att få god uthållighet (och bra bålst

Kanske flytta simningsdiskussionen till gruppen simning (som varit lite död ett tag nu) och inte kapa Ullas tråd!?

Voltvändning med skidor kan bli aktuellt om man ska lyda era råd!

Christer, i den skarpa kurvan när man åkt under en viadukt kan det bli aktuellt med en voltvändning 🙂

Haha, jag tror jag ska satsa på att hoppa i bassängen med en skida på ena foten och en löpsko på den andra, med åror i händerna så jag kan ro samtidigt... 🙂

Nej, men skämt åsido: Jag förstår absolut att det är längdtekniken som är det viktigaste. Och j

Det var ju spännande att rekommendera 7h promenad.. men om det är en person som inte har högre ambition är att klara just under maxtiden, ska det vara 11:55 h då ? (H)

Anyway... oavsett timmar så tror jag att den som vill lägga grund för kommande vasalop

Visste du inte att 7 h är precis den rekommendation amerikanska marinkåren ger sina rekryter när de ska åka vasaloppet...

Jag drog mest till med något som innebär en heldagsaktivtet.. 😀
Min mening var mer att studera hur ens kropp reagerar vid medelhög