Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNyheter från FunBeatNya användarvillkor
You need to log in to create posts and topics.

Jag noterar Sabunis egen definition på vad en neger är:

"En neger är en degraderad, sinnesslö, lägre stående människa..." Det, om något, verkar vara en nedvärderande syn? Eller?

Malin, gott så.

De svarta jag har träffat har varit lika intelligenta/mindre intelligenta som jag. De har ej tyckt om att den officiella "allmänheten" tror att skriva sådant som hänvisades till ovan officiellt hjälper.

Nu är ju inte min "allmänhet" lika fin som din.
U

OK, Fredrik, jag tolkade det som att det var hennes egen syn på vad en neger är eftersom hon inte skriver "anses vara" eller "uppfattas som" utan rätt och slätt "En neger är..."

Feltolkat av mig då. Tack.

numera mso.

K-G: Nu skrev du ett helt inlägg med en massa "du" och "din" i - utan att nämna vem du riktar dig till!

Hoppa inte högt nu Christer.
Jag vände mig till intelligenta personer som Malin F. + Fredrik N.

Christer.
Tillhör du oss mindre intelligenta eller de mer intelligenta?
Om du nu provoceras gång efter annan av mina inlägg så är det väl ej helt säkert att

K-G

Vi är nog ganska överens trots allt. problemet är att jag ofta helt enkelt inte förstår vad du menar i dina trådar. Ta det som konstruktiv kritik för det är faktiskt inte lätt att följa med i dina resonemang.

All denna text för att komma fram till a

Plingplingplingpling! Nu vill jag lägga in en ny tes och civilisera detta rum. Ett rum fyllt av välartade och belevda människor. Rummet som verkligen sätter en måttstock för andras strävan mot det bättre, det insiktsfullare och en problemfri gemenskap. De

Kim:

Ja, fast det hade ju inget med min fråga att göra. Jag frågade om att du refuserar alla arbetssökande du får in som är svarta rakt av, eller om du använder någon annan metod för att ta reda på om de är "lättkränkta" innan de släpps vidare i arbetspr

Varför har vissa ett sånt enormt behov av ett ord som innefattar alla (?) mörkhyade?

Som jag sa innan det enda de har gemensamt är väl ett bättre skydd mot ultraviolett strålning?!?!?!?!?!?