Quote from Elias Engqvist on 16 June 2012, 18:39Men K-G, skärp dig lite nu!
Ingen kan ju förstå vad du menar.
"Av de 6 som jag har träffat i detta ämne så förlåt mig men jag tror ingen av er skulle kunna förändra så mycket här i världen, inte ens i lilla Sverige eller hemstad.
Detta gäller även mig.
Men K-G, skärp dig lite nu!
Ingen kan ju förstå vad du menar.
"Av de 6 som jag har träffat i detta ämne så förlåt mig men jag tror ingen av er skulle kunna förändra så mycket här i världen, inte ens i lilla Sverige eller hemstad.
Detta gäller även mig.
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 18:42K-G:
"En gång till.
1. Officiellt använder jag inte ordet n.
2. Tror att om man inte tog i så mycket vad gäller vissa ord så skulle det nog inte bli sämre.
3. För mycket åt ena hållet och ej acceptera att vi är olika föder ju tyvärr vissa med argument so
K-G:
"En gång till.
1. Officiellt använder jag inte ordet n.
2. Tror att om man inte tog i så mycket vad gäller vissa ord så skulle det nog inte bli sämre.
3. För mycket åt ena hållet och ej acceptera att vi är olika föder ju tyvärr vissa med argument so
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 19:09Det började med ämnet n. och simning.
Har vi lämnat detta?
Det började med ämnet n. och simning.
Har vi lämnat detta?
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 19:15Startade 1994 föreningen "Vi Som Springer - hellre än bra" som nu håller till på Facebook.
Undrar om det inte är dags för en ny förening:
"Vi Som Diskuterar - hellre än bra." 😉
Startade 1994 föreningen "Vi Som Springer - hellre än bra" som nu håller till på Facebook.
"Vi Som Diskuterar - hellre än bra." 😉
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 20:08Fredrik N: du kanske ville debattera ändå, så jag ska försöka förklara hur jag menade...
Du skrev "Även SAOL anger det som nedsättande och rekommenderar av den anledningen att man t ex inte använder sig av de förlegade orden negerboll och negerkyss."
och
Fredrik N: du kanske ville debattera ändå, så jag ska försöka förklara hur jag menade...
Du skrev "Även SAOL anger det som nedsättande och rekommenderar av den anledningen att man t ex inte använder sig av de förlegade orden negerboll och negerkyss."
och
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 20:10Undrar om det inte är dags för en ny förening:
"Vi Som Diskuterar - hellre än bra."Jag går med i den K-G (t+)
"Vi Som Diskuterar - hellre än bra."
Jag går med i den K-G (t+)
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 20:56Nej jag undrar hur det skulle sitta med en "degraderad, sinnesslö, lägre stående"-boll till kaffet ikväll?
Nej jag undrar hur det skulle sitta med en "degraderad, sinnesslö, lägre stående"-boll till kaffet ikväll?
Quote from Catharina Brattlin on 16 June 2012, 22:14Återigen bugar jag åt Mikael S´ inlägg.
För mig är det ett helt absurt beteende att först gå till hårt personangrepp mot en enskild FB-medlem som startar en frågande tråd om varför det finns så få negrer inom simeliten (där det varken missaktades eller h
Återigen bugar jag åt Mikael S´ inlägg.
För mig är det ett helt absurt beteende att först gå till hårt personangrepp mot en enskild FB-medlem som startar en frågande tråd om varför det finns så få negrer inom simeliten (där det varken missaktades eller h
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 23:03Sylvia:
"...och sen på fullt allvar inbillar sig att man inte, aldrig, ever kränker någon bara för att man inte använder n-ordet, som anses nedvärderande."
Måste fråga vilken del av tråden du fått det här ifrån? Kan inte påminna mig att det är någon som
Sylvia:
"...och sen på fullt allvar inbillar sig att man inte, aldrig, ever kränker någon bara för att man inte använder n-ordet, som anses nedvärderande."
Måste fråga vilken del av tråden du fått det här ifrån? Kan inte påminna mig att det är någon som
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 23:07Sylvia, jag bugar och tackar, och noterar att du vet hur man använder apostrofgenitiv, snyggt (t+)
Sylvia, jag bugar och tackar, och noterar att du vet hur man använder apostrofgenitiv, snyggt (t+)