Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNyheter från FunBeatNya användarvillkor
You need to log in to create posts and topics.

Malin, jag kan inte se var jag skriver att någon har hävdat det heller.

Mikael S,
Jag har alltså visat på tre vederhäftiga källor som tydligt säger att ordet "neger" bär på negativa värden (även om källorna naturligtvis öppnar för att vissa ännu inte förstått det utan aningslöst lever i det förgångna och de värden som då bars

"Ordet "neger" är nedvärderande mot medmänniskor. Inte alltid men vanligen."

Vilket är vad jag också hävdat. Du, och större delen av tråden, har hävdat att det alltid är rasistiskt och alltid nedvärderande, vilket vi tydligen nu är överens om att det ju

Sylvia:

Du skrev:

"För mig är det ett helt absurt beteende att först gå till hårt personangrepp mot en enskild FB-medlem som startar en frågande tråd om varför det finns så få negrer inom simeliten (där det varken missaktades eller hotades av Ice Man),

Mikael S,
"Vilket är vad jag också hävdat. Du, och större delen av tråden, har hävdat att det alltid är rasistiskt och alltid nedvärderande, vilket vi tydligen nu är överens om att det ju inte är..."

Nu är du larvig. Och om du inte vill beslås med lögn h

Kränkningen sitter i huvudet på den som känner sig kränkt, vanligen p.g.a. att personen känner sig mindre värd. Vad den "kränkande" parten menade spelar mindre roll för hur den kränkte uppfattade situationen, den kränkte har tolkningsföreträde.

Att försö

Jag menar det jag skriver Malin. Vad är det Du inte förstår?

Om Du hade läst samtliga trådar där Ice Man´s agerande, dvs att han skrev n-ordet i en trådtitel, men med en seriös frågeställning, diskuteras hade Du också sett det jag ser. Tror jag iaf.

Me

"Visst är det svårt att säga "Ok, jag hade fel"?"
Nejdå, det kan jag säga, och har sagt, om/när jag har det, fast i just denna debatt tycker jag inte att jag har det, utom när jag anklagade dig för personangrepp, vilket du ju dolt så väl att det inte var

Sylvia:

Jag tror jag förstår lite bättre nu. Du har gjort en sammantagen tolkning om jag förstått saken rätt. Det framgick inte riktigt tidigare.

Kim:

"I min roll som arbetsgivare hamnar jag i ett dilemma när jag har en svart arbetssökande, skulle jag

--> Malin F
Därför att vår jämställdhetsminister har skrivit så.
Vem vill ifrågasätta hennes kompetens och bli kallad rasist?

Citerar igen om du missade det första gången: "Svarta är därför vaksamma inte bara på ordet neger utan även på diskurser som ans