Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNyheter från FunBeatNya FunBeat är här!
You need to log in to create posts and topics.

Ett par grejjer till:
När jag importerar från Garmin 210 registeraras det en Träningseffekt (TE). Vad jag vet så har inte 210:an någon TE så det borde väl inte registeras någon TE. Jag har testat att importera en del äldre träningar, och det ger alltid en

Nej, TE finns inte på Garmin och det går inte heller att räkna ut eftersom TE baseras på exakt hjärtfrekvens för varje slag till skillnad från genomsnittlig puls per minut.

Detta är en bugg, ska inte vara någon default för TE. Vi fixar.

TE finns dock på Garmin 610!

Olle: tycker nya sajten är ett klart lyft. Men "sticky"-reklamen är oerhört hoppig, speciellt på Mac. Kan ni inte fixa till det? Kolla på Aftonbladet, eller här:
http://www.marcofolio.net/webdesign/create_a_sticky_sidebar_or_box.html
// F.

@Staffan: Aha, coolt. Då har de också licensierat FirstBeats algoritm. 610:an måste jag titta närmare på..

Heff:
Jag har samma problem (sidan hoppar upp när jag scrollat till botten) i Opera.

@Michael: Det stämmer. Från garmins websidor:

Training Effect
Det är dags för en sportklocka som kan hjälpa dig träna smartare, inte hårdare, och 610-enheten kan göra just det. Det är vår första sportklocka med Training Effect-funktionerna från Firstbeat

Nu när läsbarheten blivit bättre i trådarna i forumet, skulle ni också kunna förbättra den på sidorna aktiva diskussioner och olästa? Blå text på blå bakgrund är rätt jobbigt.

Sorry att säga men jag gillade det gamla bättre.
Det här är för glest, för blekt och väldigt oinspirerande.
Jag saknar den peppkänsla jag fick av den tidigare layouten.
Nu är det lika peppande som en elektronisk sjukjournal.
Det är så mycket "dö-space

Jag är nog väldigt otydlig...
Ladda in data från en garmin, via t ex en TCX-fil. Titta på passet innan det sparats. Håll musen över rutan "Hur länge", följande visas:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=abe3b3edf6da4f6c80177d3e01d41a11.jpg&Size