Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya löparskor våren 2010
You need to log in to create posts and topics.

Om alla skulle lyda Jack Snigelns råd så skulle Löparlabbet snart försvinna. Och hur ska man då kunna prova ut ett par skor?

Tack alla!
Jack: hur kan det vara så enormt stor skillnad på priserna jämfört med Sverige?

Ida: Har du ingen fysisk butik slipper du en massa lokalkostnader, arbetskostnader o.s.v.

Med en webbutik kan du sitta hemma i en friggebod på Färöarna och sköta affärerna, men det blir som sagt svårt för kunden i Gnesta att prova om skorna passar.

Att man provar skon är ju dock ingen garanti för att den skall passa bra... Dom är säkert jätteduktiga på Löplabbet, men i städer som Karlstad där vi får nöja oss med affärer som Stadium och gänget är ju frågan om man inte lika gärna kan använda sig av en

Det kan säkert finnas duktiga människor på Stadium också. Själv har jag Fotexperten att tack för att jag över huvud taget kan ha någon nytta av löpningen. Jag kommer alltid att köpa mina skor där och skulle sörja om de gick i KK.

Det går naturligtvis bra

Ida, det är marknaden som bestämmer. England är så klart ett större marknad än Sverige och det påverkar priset. Och idag har man tur att punden inte är i sin bästa dagar.

Jag köpte för ett par månader sedan ett par Asics DS Trainer som var 600 SEK billi

Vill man att det ska finnas affärer där man kan få titta, känna och prova produkter så måste man också handla där. Får de inga kunder så försvinner de snabbt.

Jag handlar ganska ofta saker via nätet, men jag har hitills aldrig köpt något som jag först ha

Har du som jag breda ankfötter och en tendens att springa med lite hälisättning så prova Acisc Gel Nimbus. Den sko som överlägset passat mig bäst.

Jag kanske alltid varit på Löplabbet i fel säsong, men min erfarenhet är att deras utbud är 25 varianter på "tjock, tung, heldämpad sko för pronerare, som kostar ca 1500kr". Jag tycker det är kasst att de inte kan ha hemma iaf ngn lite annorlunda modell (

Erik: Jag håller med. Jag köper inga skor i butik mer för de tar inte in några odämpade racers som jag är intresserad av. Jag kan gå i löpbutiker ibland bara för titta lite men det enda jag brukar köpa där är gel =)
Jag tycker man lär sig efter ett tag vi