Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya löparskor
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle tro att bröstsim tar rätt bra på knäna - inte säker dock. Crawl är bättre isf.

Hej Magnus,

Som nybörjare själv med hela 12 veckor som löpare bakom mig, och 7 år med rejält risiga knän, så skulle jag rekommendera att du provar ut en sko som _du_ tycker sitter skönt och som är stabila för _dig_.

Jag köpte ett par adidas supernova

Dessvärre bor jag inte i Stockholm. Jag bor i Dalarna 🙂 Finns ju givetvis tillgång till simhallar här också, men verkar inte vara någon "vattenlöpning" dock.

Just därför jag tänkte på att enbart simma? detta bör ju också träna upp knän/ben?

Tack!

jo, simma funkar, men inte för mig som tycker simning är urtrist och som inte kan crawla. Bröstsim är inte så bra för mina knän, och jag orkar inte anströnga mig så jag får verkligen inte upp pulsen. Efter 45min ger jag upp av ren leda 😉

vattenlöpning ä

Mats J:

Tack för ditt svar!

Känns skönt att höra att det finns en väg ut ur smärtan och in i den fantastiska känslan av träning!

Jag har väl försökt nu att springa i Ca 4 veckor, kan dock inte nu pga knäont. Jag har även slutat röka - hållt upp nu i 4

Magnus i Vasahallen, Hedemora får man låna västar iaf. (Jag simmar där varje lördag 🙂 )

Jessie:

Jag bor i Borlänge, men har ju bekanta i Avesta så möjligheten att åka dit finns ju i alla fall. Har även hört att på Intersport här i Borlänge så ska de utföra dessa tester också - inför skoköp alltså.

Vet inte hur pass duktiga dessa personer ä

Oooh, du bor i Borlänge. Då ska du gå till Team Sportia i Kupolen. Seriöst! Hur stort sortiment som helst och det du ser på väggen är INTE allt de har och det de inte har tar de hem. Kanonpersonal (särskilt han den lite äldre killen utan hår...). 😀

Kanske får ta mig en tur förbi Team Sportia och snacka med personalen där. Men utför de tester också?

😀

De har iaf ett löpband du kan provspringa på. Det räcker långt.