Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya löparskor
You need to log in to create posts and topics.

Johan:

Tack för länken! 🙂 Men tror jag håller mig till idén att besöka en affär först innan jag beställer någonting. Vill göra lite utförliga tester på olika skor.

Tack ändå!

Anna: När jag bodde i Borlänge gjorde jag så. Just nu finns det ingen butik häromkring med den servicen som de har och då gynnar jag inte de butikerna. 🙂

Var det inte någon artikel för ett tag sedan som såg ett samband mellan pris på skor och skademängd ... resultatet var att ju dyrare sko ju mera skadad var man... (#)

http://www.dailymail.co.uk/home/moslive/article-1170253/The-painful-truth-trainers-Are

Nä, löpning behöver inte vara komplicerat. Att säga till en nybörjare att han ska leta löpstilar är snarare avskräckande tycker jag. Att säga till honom att springa barfota på höstkanten är inte heller helt lyckat.

Det finns löpare här som är jättelyckli

Oscar: Den studien gjordes 1989...

@??: Ditt kloka påstående stämmer säkert in på de flesta naturbegåvningar, kul för alla er & stort grattis! Utan en medveten intellektuell teknisk inlärningsinsats hade mina gubbvader i kombo med ett översteg totalhavererat all min löpning. Och löparskorn

Anna, jag VAR en lycklig häl-löpare. 🙂

Jag la om mitt löpsteg på ett par, tre veckor i somras och känner att den löpstilen passar också. Det var min sjukgymnast som tyckte jag skulle se över min löpstil, och jag lydde. Min okompenserade (över)pronation

Aha, då har jag fel Sylvia, tack för rättningen!

Min poäng är att jag aldrig hade börjat springa om man hade sagt till mig att det är så komplicerat och en hel vetenskap att läsa in först. Förvisso kanske man kan undvika skador om man ägnar sig åt löptek

Det var inte menat som en rättning. 🙂

Jag håller med om det Du säger, Anna. Sen kan det vara vanskligt att enbart lyssna på kroppen, om man har svårt att skilja på skade-ont och trött-ont. Eller för den delen lat-ont. Många är de nybörjare, som i börja

Inte heller K-G är hällöpare egentligen, inte enligt det man menar med det i vanliga fall åtminstone. Han säger att han är det men hans fotisättning är mer mittfot än något annat, att han själv säger att han är hällöpare är på grund av att han lägger stör