Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 16:38Joo Magnus. Det är faktiskt träningen som ÄR allt. *nicka allvarsamt*
Men man kan hjälpa sig på traven med vettiga skor under vägen mot mindre och mindre stöd och dämpning.Själv har jag tagit mig från ett par Asics med mycket dämpning och en del pronati
Joo Magnus. Det är faktiskt träningen som ÄR allt. *nicka allvarsamt*
Men man kan hjälpa sig på traven med vettiga skor under vägen mot mindre och mindre stöd och dämpning.
Själv har jag tagit mig från ett par Asics med mycket dämpning och en del pronati
Quote from Catharina Brattlin on 26 September 2010, 16:42Jessie, jag är nyfiken: hur mycket asfalt springer Du med de skorna och hur långa sträckor?
Jessie, jag är nyfiken: hur mycket asfalt springer Du med de skorna och hur långa sträckor?
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 16:44Magnus: Olle är barfotataliban 😉
Skämt åtsido, det finns olika filosofier om detta och anhängare av båda sidorna slåss hårt för sin sak. Gå in i barfotagruppen här på funbeat om du vill veta mer om barfotalöpning.
Själv tänker jag ge barfotalöpningen
Magnus: Olle är barfotataliban 😉
Skämt åtsido, det finns olika filosofier om detta och anhängare av båda sidorna slåss hårt för sin sak. Gå in i barfotagruppen här på funbeat om du vill veta mer om barfotalöpning.
Själv tänker jag ge barfotalöpningen
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 17:26Sylvia: Menar du mina Karhu-skor? Än så länge inte alls (eller korta sträckor, säg 3-4km), för asfalt kör jag fortfarande mina Asics GT 2150, men de tog mig 15 km på Lidingö utan problem iaf och där är det ju faktiskt en del asfalt också.
Sylvia: Menar du mina Karhu-skor? Än så länge inte alls (eller korta sträckor, säg 3-4km), för asfalt kör jag fortfarande mina Asics GT 2150, men de tog mig 15 km på Lidingö utan problem iaf och där är det ju faktiskt en del asfalt också.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 17:39Magnus: Det kan absolut kännas sådär i början. MEN.. det måste inte vara så. Jag tog mig från soffan till milen (Midnattsloppet närmare bestämt) i ett par skor som jag fått av min mamma för att de var något för små för henne, vilket betyder liiite för sto
Magnus: Det kan absolut kännas sådär i början. MEN.. det måste inte vara så. Jag tog mig från soffan till milen (Midnattsloppet närmare bestämt) i ett par skor som jag fått av min mamma för att de var något för små för henne, vilket betyder liiite för sto
Quote from Catharina Brattlin on 26 September 2010, 17:59Ja, jag var nog lite otydlig, ser jag. 🙂
OK, för jag är själv lite inne på att skaffa mig lite lättare skor när 2140:n och Nike:n är slut, så därför var jag lite nyfniken. Springer ju nästan enbart på asfalt och alla halvmaror jag hittills har löpt har
Ja, jag var nog lite otydlig, ser jag. 🙂
OK, för jag är själv lite inne på att skaffa mig lite lättare skor när 2140:n och Nike:n är slut, så därför var jag lite nyfniken. Springer ju nästan enbart på asfalt och alla halvmaror jag hittills har löpt har
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 18:16Sylvia: Provspring Saucony Kinvara som Christer tipsade om - nu när du slutat med hällöpningen. Fast även om jag som du springer mestadels på asfalt och även om jag som du är liten och lätt så har vi ju alla olika fötter och därmed olika förutsättningar.
Sylvia: Provspring Saucony Kinvara som Christer tipsade om - nu när du slutat med hällöpningen. Fast även om jag som du springer mestadels på asfalt och även om jag som du är liten och lätt så har vi ju alla olika fötter och därmed olika förutsättningar.
Quote from Catharina Brattlin on 26 September 2010, 18:21Tack för tipset Kristina! Ska testas.
Sen glömde Du ytterligare en likhet; våra höga fotvalv. 😉
Tack för tipset Kristina! Ska testas.
Sen glömde Du ytterligare en likhet; våra höga fotvalv. 😉
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 18:36Jessie:
Tack för din text, mycket vettiga ord där! 🙂
Istället för att snöa in mig i alla microdetaljer, besök hellre Team sportia t.ex och titta och testa några skor. Får väl hoppas att de har tid att titta på mig när jag springer! 🙂
Jessie:
Tack för din text, mycket vettiga ord där! 🙂
Istället för att snöa in mig i alla microdetaljer, besök hellre Team sportia t.ex och titta och testa några skor. Får väl hoppas att de har tid att titta på mig när jag springer! 🙂
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 19:21Visst ja Sylvia. Och en sak till - plantarfasciit-skiten. (#) Mina fötter mår som princessor i skorna - ingen stelhet, ingen ömhet. Absolut nada! 🙂
Visst ja Sylvia. Och en sak till - plantarfasciit-skiten. (#) Mina fötter mår som princessor i skorna - ingen stelhet, ingen ömhet. Absolut nada! 🙂