Quote from Catharina Brattlin on 26 September 2010, 19:25Plantar Faskiten ja! (#)
Du har övertygat mig. Det kostar ju inget att provspringa dem iaf.
Plantar Faskiten ja! (#)
Du har övertygat mig. Det kostar ju inget att provspringa dem iaf.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 20:24Det jag gillar MEST med mina Karhu är att den höga hälen och den obefintliga fronten tvingar mig av mina hälar. Hittills har det också gått bra utan att jag fått värk i vaderna, så jag håller tummarna för att det förblir så.
För den som inte vet vilka sk
Det jag gillar MEST med mina Karhu är att den höga hälen och den obefintliga fronten tvingar mig av mina hälar. Hittills har det också gått bra utan att jag fått värk i vaderna, så jag håller tummarna för att det förblir så.
För den som inte vet vilka sk
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 22:25Men. Gör inte hög häl att man landar mer på hälen? Och högre häl avlastar ju vaden, så där väntar jag ingen värk. Jag känner däremot absolut av mina vader efter mina 180 bpm-pass i mina nya (urläckra) Saucony A3.
Sylvia: du kan ju testa Puma Eutopia ocks
Men. Gör inte hög häl att man landar mer på hälen? Och högre häl avlastar ju vaden, så där väntar jag ingen värk. Jag känner däremot absolut av mina vader efter mina 180 bpm-pass i mina nya (urläckra) Saucony A3.
Sylvia: du kan ju testa Puma Eutopia ocks
Quote from Catharina Brattlin on 26 September 2010, 22:28Anna, jag fick inte heller ihop Jessies förklaring. Hög häl för mig innebär ju mer hälnedslag?
Puma Eutopia - antecknar. Hur funkar de med fötter i sig som har höga fotvalv? Vet Du det? Fasen, att man inte kan vara normal nån gång. (#)
Anna, jag fick inte heller ihop Jessies förklaring. Hög häl för mig innebär ju mer hälnedslag?
Puma Eutopia - antecknar. Hur funkar de med fötter i sig som har höga fotvalv? Vet Du det? Fasen, att man inte kan vara normal nån gång. (#)
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 22:35Sylvia: Det är helt normalt att vara unik. 😉
Sylvia: Det är helt normalt att vara unik. 😉
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 22:38Höga fotvalv? Vet inte, hur funkar man då? 😉 Jag har nog normala fotvalv, ingen har klagat iaf....
Vad jag vet är att de funkar om man har jättesmala och långa fötter 😉 Inga blånaglar här inte. Men så smala tycker jag inte de är, Saucony A3 är smalare.
Höga fotvalv? Vet inte, hur funkar man då? 😉 Jag har nog normala fotvalv, ingen har klagat iaf....
Vad jag vet är att de funkar om man har jättesmala och långa fötter 😉 Inga blånaglar här inte. Men så smala tycker jag inte de är, Saucony A3 är smalare.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 22:38Magnus: Löpteknik är inte svårt. Det finns tre saker du ska tänka på och det är slappna av, sträck på dig och se till att ha böjt knä när du sätter ner foten. Inga microdetaljer att snöa in på där. Gör du det här kan du springa i vilka skor som helst men
Magnus: Löpteknik är inte svårt. Det finns tre saker du ska tänka på och det är slappna av, sträck på dig och se till att ha böjt knä när du sätter ner foten. Inga microdetaljer att snöa in på där. Gör du det här kan du springa i vilka skor som helst men
Quote from Catharina Brattlin on 26 September 2010, 22:40Jo, det är sant. 🙂
Men jag menar att jag skulle vilja ha fossingar, som passar som handen i handsken i de flesta skor? Eller ja, Ni fattar nog.
Höga fotvalv kan man ju inte "träna ner" i samma utsträckning som kan kan "träna upp" låga fotvalv. Jag tro
Jo, det är sant. 🙂
Men jag menar att jag skulle vilja ha fossingar, som passar som handen i handsken i de flesta skor? Eller ja, Ni fattar nog.
Höga fotvalv kan man ju inte "träna ner" i samma utsträckning som kan kan "träna upp" låga fotvalv. Jag tro
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 22:44Sylvia: Jag har lyckats träna ner mina. Eller jag tror det åtminstone. Mina fivefingers som satt perfekt förra sommaren är nu för små och den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att allt tennisbollstrampande har gjort att musklerna slappnat av o
Sylvia: Jag har lyckats träna ner mina. Eller jag tror det åtminstone. Mina fivefingers som satt perfekt förra sommaren är nu för små och den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att allt tennisbollstrampande har gjort att musklerna slappnat av o
Quote from Catharina Brattlin on 26 September 2010, 22:44Anna, man är predominant för vissa typer av fotskador, typ PF, när man har höga valv och går/springer i skor som inte stödjer valven. Sägs det iaf. Har aldrig haft problem innan. Därför undrade jag.
OK, då går de bort. Mina fötter är allt annat än långa
Anna, man är predominant för vissa typer av fotskador, typ PF, när man har höga valv och går/springer i skor som inte stödjer valven. Sägs det iaf. Har aldrig haft problem innan. Därför undrade jag.
OK, då går de bort. Mina fötter är allt annat än långa