Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 21:06Visst Sylvia, men vi pratar inte om några längre pass för den här individen (25-30min räknas inte som ett "längre pass").
Den optimerade återhämtningen med väldigt snabba kolhydrater + protein inom väldigt kort tid efter avslutat pass är framför allt vi
Visst Sylvia, men vi pratar inte om några längre pass för den här individen (25-30min räknas inte som ett "längre pass").
Den optimerade återhämtningen med väldigt snabba kolhydrater + protein inom väldigt kort tid efter avslutat pass är framför allt vi
Quote from Catharina Brattlin on 17 December 2007, 21:22Håller med Frida...men vad är det för fel med en macka och chokladmjölk efteråt??? Bara en undring...
För någon som är otränad är 30 minuters löpning nog så jobbigt/nog så långt. Dessutom är en otränad person sämre på att hushålla på kolhydratlagrena, fr
Håller med Frida...men vad är det för fel med en macka och chokladmjölk efteråt??? Bara en undring...
För någon som är otränad är 30 minuters löpning nog så jobbigt/nog så långt. Dessutom är en otränad person sämre på att hushålla på kolhydratlagrena, fr
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 22:08Det är inget fel med det. Men krasst och ärligt; om hon vill gå ner i vikt är det oftast lättare att hamna på energiunderskott av frukt än av mackor och chokladmjölk. Och det är helt okej att nöja sig med frukt om man sprungit 25min. Och inte ska träna et
Det är inget fel med det. Men krasst och ärligt; om hon vill gå ner i vikt är det oftast lättare att hamna på energiunderskott av frukt än av mackor och chokladmjölk. Och det är helt okej att nöja sig med frukt om man sprungit 25min. Och inte ska träna et
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 22:15Inget fel med chokladdryck, om man väljer rätt.
Oatly havredryck med chokladsmak är så god att man tror den är onyttig tills man läser:
Citat:
Oatly Havredryck med chokladsmak
INGREDIENSER: Havrebas (vatten, havre 10%), socker, kakaopulver (1%), raps
Inget fel med chokladdryck, om man väljer rätt.
Oatly havredryck med chokladsmak är så god att man tror den är onyttig tills man läser:
Citat:
Oatly Havredryck med chokladsmak
INGREDIENSER: Havrebas (vatten, havre 10%), socker, kakaopulver (1%), raps
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 23:23Vid vilken längd på passen tycker ni det blir viktigt att fylla på depåerna direkt efter?
Vid vilken längd på passen tycker ni det blir viktigt att fylla på depåerna direkt efter?
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 23:24när du känner dig trött och hungrig.
när du känner dig trött och hungrig.
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 23:35När jag känner mig hungrig direkt efter ett pass?
När jag känner mig hungrig direkt efter ett pass?
Quote from Fredrik Närenfors on 17 December 2007, 23:39Inte känner jag mig vare sig trött eller hungrig efter ett hårt kvalitetspass på en timme, men då behöver jag likväl fylla på med i första hand protein och även kolhydrater.
25-30 minuter medelansträngning räcker det gott och väl med ett glas vatten och i
Inte känner jag mig vare sig trött eller hungrig efter ett hårt kvalitetspass på en timme, men då behöver jag likväl fylla på med i första hand protein och även kolhydrater.
25-30 minuter medelansträngning räcker det gott och väl med ett glas vatten och i
Quote from Camilla Höög on 17 December 2007, 23:42Du bör få i i dig extra proteiner och kolhydrater efter varje pass så kroppen har något att jobba med.
Kolla på pulsklockan hur många kalorier du har förbrukat. Det ger ett ungefärligt värde. Sedan kan man räkna lite fram och tillbaks hur mycket man behöv
Du bör få i i dig extra proteiner och kolhydrater efter varje pass så kroppen har något att jobba med.
Kolla på pulsklockan hur många kalorier du har förbrukat. Det ger ett ungefärligt värde. Sedan kan man räkna lite fram och tillbaks hur mycket man behöv
Quote from Fredrik Närenfors on 17 December 2007, 23:49Varför måste du få i dig kolhydrater och proteiner efter ett pass som knappt har förbrukat nån energi. Protein ok då lite grann det skadar inte för att vända katabolismen( muskelnedbrytningen). Men att fylla på ett glykogenlager som är 80% intakt är nog t
Varför måste du få i dig kolhydrater och proteiner efter ett pass som knappt har förbrukat nån energi. Protein ok då lite grann det skadar inte för att vända katabolismen( muskelnedbrytningen). Men att fylla på ett glykogenlager som är 80% intakt är nog t