Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOch vi gnäller på billister
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker det känns och verkar som om attityden mot cyklister här är på väg mot det värre.
Någonstans har man tappat bort mycket av den trafikundervisning som cyklister brukade ha fått, och en attityd av cykelanarkister finns också ("Vi struntar i regle

Alla skulle behöva sticka ut på en 10-milarunda på cykeln och känna hur det känns när bilarna kör förbi för nära.

Eller en buss eller tung lastbil!

eller en snabbare cyklist 🙁

Jag tror inte att det är ett problem som är speciellt bilister mot cyklister (eller vice versa!) utan mer en allmän attityd i trafiken, att man tror att man har en bosse-fil och kan ge fullständigt f-n i alla andra...

Blev omkörd av en raggarbil av cabmodell i veckan. 2 decimeter från styret i över hundra, tutandes. Jag funderar allvarligt på att montera någon form av närskyddsvapen på cykelplattformen.

Man kan SMS-a bilnumret till bilregistret så får man direkt reda på vem som äger bilen. Nummer: 71456
Sedan får man fundera på vad nästa steg blir. Jag ringde hem till en bilist en gång för att fråga om bilen var stulen. Hans fru(?) svarade. Hon lät gans

Gunnar! Underbart 🙂

Pappa brukar berätta hur de surrade ksp 58:an vid ramen på sina militärcyklar när han gjorde lumpen för 40 år sen!

Kanske nått att ta upp igen?

Det gjorde vi med, 58:an på ramen, grg`n bak, bumperna hängde lite varstans och ak´n på ryggen.
Bra benträning...
Då var det ingen som prejade oss, trots att vi åkte tvåpar.