Quote from Funbeat user on 16 May 2008, 18:21Jag tycker det känns och verkar som om attityden mot cyklister här är på väg mot det värre.
Någonstans har man tappat bort mycket av den trafikundervisning som cyklister brukade ha fått, och en attityd av cykelanarkister finns också ("Vi struntar i regle
Jag tycker det känns och verkar som om attityden mot cyklister här är på väg mot det värre.
Någonstans har man tappat bort mycket av den trafikundervisning som cyklister brukade ha fått, och en attityd av cykelanarkister finns också ("Vi struntar i regle
Quote from Camilla Höög on 16 May 2008, 19:17Alla skulle behöva sticka ut på en 10-milarunda på cykeln och känna hur det känns när bilarna kör förbi för nära.
Alla skulle behöva sticka ut på en 10-milarunda på cykeln och känna hur det känns när bilarna kör förbi för nära.
Quote from Funbeat user on 16 May 2008, 20:32Eller en buss eller tung lastbil!
Eller en buss eller tung lastbil!
Quote from Lena O on 16 May 2008, 22:38eller en snabbare cyklist 🙁
eller en snabbare cyklist 🙁
Quote from Lotta W on 16 May 2008, 22:44Jag tror inte att det är ett problem som är speciellt bilister mot cyklister (eller vice versa!) utan mer en allmän attityd i trafiken, att man tror att man har en bosse-fil och kan ge fullständigt f-n i alla andra...
Jag tror inte att det är ett problem som är speciellt bilister mot cyklister (eller vice versa!) utan mer en allmän attityd i trafiken, att man tror att man har en bosse-fil och kan ge fullständigt f-n i alla andra...
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 13:34Blev omkörd av en raggarbil av cabmodell i veckan. 2 decimeter från styret i över hundra, tutandes. Jag funderar allvarligt på att montera någon form av närskyddsvapen på cykelplattformen.
Blev omkörd av en raggarbil av cabmodell i veckan. 2 decimeter från styret i över hundra, tutandes. Jag funderar allvarligt på att montera någon form av närskyddsvapen på cykelplattformen.
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 14:01Man kan SMS-a bilnumret till bilregistret så får man direkt reda på vem som äger bilen. Nummer: 71456
Sedan får man fundera på vad nästa steg blir. Jag ringde hem till en bilist en gång för att fråga om bilen var stulen. Hans fru(?) svarade. Hon lät gans
Man kan SMS-a bilnumret till bilregistret så får man direkt reda på vem som äger bilen. Nummer: 71456
Sedan får man fundera på vad nästa steg blir. Jag ringde hem till en bilist en gång för att fråga om bilen var stulen. Hans fru(?) svarade. Hon lät gans
Quote from Lena O on 17 May 2008, 15:27Gunnar! Underbart 🙂
Gunnar! Underbart 🙂
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 18:04Pappa brukar berätta hur de surrade ksp 58:an vid ramen på sina militärcyklar när han gjorde lumpen för 40 år sen!
Kanske nått att ta upp igen?
Pappa brukar berätta hur de surrade ksp 58:an vid ramen på sina militärcyklar när han gjorde lumpen för 40 år sen!
Kanske nått att ta upp igen?
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 18:29Det gjorde vi med, 58:an på ramen, grg`n bak, bumperna hängde lite varstans och ak´n på ryggen.
Bra benträning...
Då var det ingen som prejade oss, trots att vi åkte tvåpar.
Det gjorde vi med, 58:an på ramen, grg`n bak, bumperna hängde lite varstans och ak´n på ryggen.
Bra benträning...
Då var det ingen som prejade oss, trots att vi åkte tvåpar.