Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningoerfaren behöver tips och råd
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inte dricka med mig om jag springer under 14-15 km, nu börjar mina "längre" pass komma så nu blir det vätskebälte. På 5 km behöver man inte vätska ifall man har ätit och druckit bra innan. Jag skall också springa premiärmilen, vi ses!

Tokerier. Klart du ska dricka under ett entimmaslopp om du nu upplever att du behöver vatten t o m under ett halvmilspass. Använd hellre vätskebälte än en flaska i handen, så slipper du riskera att spänna armarna i onödan. Nu kan jag i o f s springa en ti

eftersom jag inte är van att springa så långt och fortfarande har rätt dålig kondis (jobbar på den) så blir jag trött redan efter ett par km och då hjälper det otroligt att ta en liten slurk vatten

än så länge brukar mina rundor vara mellan 5 och 8 km, sällan upp till milen. Men jag ska springa massa millopp nu under året så jag måste få in lite rutin, därav jag frågar efter tips och råd.

En fråga om vätskebälte. jag har sett olika sorter. finns de

En bra och kolhydratrik middag dagen innan är inte dumt. Men framförallt - testa inget nytt tävlingsdagen. Ät en bra frukost som du trivs med och som du vet stämmer för dig. Se till att vätskebalansen är god på morgonen och förmiddagen, och drick inte en

Tack Robert!
Mycket bra skrivet och bra tips för mig!

Lyssna på Robert han vet vad han talar om! Han går alltid ut hårt...till och med på 6H 😀

Men han betalar alltid igen...syreskulder är hedersskulder som han brukar säga.

😀 När fan blir gammel blir han religiöser. Och då får man ro honom i land.

Men du behöver inget vätskebälte på premiärmilen ändå, va Josefine, de verkar ha tre vätskekontroller jämnt utplacerade längs banan?

Jag håller också med Robert. Om du följer de råden kommer du att kunna göra ett bra lopp.

Personligen skulle jag aldrig dricka på ett millopp om det inte gick genom Sahara, men om du upplever att det funkar så gör för all del det. Man ska inte underskatt

Det kanske är jag som borde tänka över vad "behöver" är i sammanhanget. Om du blir piggare av dryck, så kör på det. Då är det ju positivt. 🙂 Jag tänkte inte längre än mig själv, och för mig skulle det kännas jobbigt att plocka med mig vätska. Men som M