Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 09:14Robert, du avråder nya löptränande att strunta i intervaller. Kan du förklara varför?
Robert, du avråder nya löptränande att strunta i intervaller. Kan du förklara varför?
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 11:59Avråder och avråder. Tycker man det är kul, så visst kan man köra lite intervaller, framförallt kortare snabba intervaller är bra för löpekonomi och löpsteg så det kan säkert vara nyttigt. Men å andra sidan sliter det en hel del med fart, och har man nyss
Avråder och avråder. Tycker man det är kul, så visst kan man köra lite intervaller, framförallt kortare snabba intervaller är bra för löpekonomi och löpsteg så det kan säkert vara nyttigt. Men å andra sidan sliter det en hel del med fart, och har man nyss
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 12:33Off Topic: Uttrycket "junk miles" har just fått en ny svensk variant - jag läste "dasspass" istället för "distanspass"... 🙂
Off Topic: Uttrycket "junk miles" har just fått en ny svensk variant - jag läste "dasspass" istället för "distanspass"... 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 12:51🙂
ska ut på en stilla promenad i solen nu. ett solklart dasspass
🙂
ska ut på en stilla promenad i solen nu. ett solklart dasspass
Quote from Urban Nilsson on 23 March 2008, 14:19Jag läste någonstans att det tar 6 månader att skapa en ny vana. De första 6 månaderna kanske man då mest ska fokusera på att komma upp i distans och frekvens.
Jag läste att Lorenzo Nesi (tränare för Studenterna) tyckte att det inte gav så mycket med kva
Jag läste någonstans att det tar 6 månader att skapa en ny vana. De första 6 månaderna kanske man då mest ska fokusera på att komma upp i distans och frekvens.
Jag läste att Lorenzo Nesi (tränare för Studenterna) tyckte att det inte gav så mycket med kva
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 08:11Hej Josefin
Jag rekommenderar Perfektas vätskebälten. Sitter bra o bra flaskor med "sprutkork" så man slipper öppna o dricka. Jag har en med fem flaskor men finns även med tre eller åtta. Har testat en del andra billigare bälten men dom går knappt att anv
Hej Josefin
Jag rekommenderar Perfektas vätskebälten. Sitter bra o bra flaskor med "sprutkork" så man slipper öppna o dricka. Jag har en med fem flaskor men finns även med tre eller åtta. Har testat en del andra billigare bälten men dom går knappt att anv
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 08:16Kan du dricka genom det lilla hålet i korken? Jag måste skruva av korken och då tycker jag ändå det går för sakta så jag får pressa ihop hela flaskan. Skulle vilja ha flaskor med lite större öppning.
Kan du dricka genom det lilla hålet i korken? Jag måste skruva av korken och då tycker jag ändå det går för sakta så jag får pressa ihop hela flaskan. Skulle vilja ha flaskor med lite större öppning.
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 08:27Tycker det funkar bra. Oftast vill man ju bara ha små klunkar när man dricker medans man springer, särskilt vintertid när vätskan är kall. Men man kan ju trycka fler ggr på flaskan innan man sväljer annars. Annars får man som du säger skruva av korken. Ty
Tycker det funkar bra. Oftast vill man ju bara ha små klunkar när man dricker medans man springer, särskilt vintertid när vätskan är kall. Men man kan ju trycka fler ggr på flaskan innan man sväljer annars. Annars får man som du säger skruva av korken. Ty
Quote from Camilla Höög on 24 March 2008, 08:31Jag har ett Perfekta-bälte, men tycker inte det funkar bra. Glider omkring, jobbigt att plocka upp och dricka ur flaskorna.
Det som passar mig bäst är ett vätskesystem som sitter på ryggen med påse och slang, typ CamelBak. Sitter perfekt, lätt att dricka
Jag har ett Perfekta-bälte, men tycker inte det funkar bra. Glider omkring, jobbigt att plocka upp och dricka ur flaskorna.
Det som passar mig bäst är ett vätskesystem som sitter på ryggen med påse och slang, typ CamelBak. Sitter perfekt, lätt att dricka
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 08:33Blir inte det väldigt svettigt med en sån på rygge, speciellt på sommaren?
Blir inte det väldigt svettigt med en sån på rygge, speciellt på sommaren?