Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 15:41🙂
nej på premiärmilen hade jag inte tänkt ha med något vätskebälte, de har ju tre vätskestationer.
bälte har jag tänkt mig för min egen tränings skull nu när jag tänkte börja öka på träningsdistanserna till milen och längre.Och det lär ju inte direkt
🙂
nej på premiärmilen hade jag inte tänkt ha med något vätskebälte, de har ju tre vätskestationer.
bälte har jag tänkt mig för min egen tränings skull nu när jag tänkte börja öka på träningsdistanserna till milen och längre.
Och det lär ju inte direkt
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 15:49haha jag fick en bild i huvudet där jag snubblar fram och det sprutar sportdryck ur näsan 🙂
Känns som att man får stanna till en snabbis vid en vätskestation och dricka gåendes..
haha jag fick en bild i huvudet där jag snubblar fram och det sprutar sportdryck ur näsan 🙂
Känns som att man får stanna till en snabbis vid en vätskestation och dricka gåendes..
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 18:23Kan vara svårt att dricka och springa samtidigt, så kanske gå en liten bit just vid vätskestationerna. Sen upplever i alla fall jag att jag får ont i magen och håll om jag tar mer än en munfull dryck när jag springer tävling (och tävlingsinstinkten gör at
Kan vara svårt att dricka och springa samtidigt, så kanske gå en liten bit just vid vätskestationerna. Sen upplever i alla fall jag att jag får ont i magen och håll om jag tar mer än en munfull dryck när jag springer tävling (och tävlingsinstinkten gör at
Quote from Elias Engqvist on 17 March 2008, 18:35Jag kan rekommendera Perfekta vätskebälte ( http://www.perfekta.nu ) - det är kanske dom som du kallar små flaskor. Dom ser ung. ut som bliw flytande tvål-flaskor. Jag har även ett bälte med större flaskor som jag inte gillar nåt vidare. Dom stora flasko
Jag kan rekommendera Perfekta vätskebälte ( http://www.perfekta.nu ) - det är kanske dom som du kallar små flaskor. Dom ser ung. ut som bliw flytande tvål-flaskor. Jag har även ett bälte med större flaskor som jag inte gillar nåt vidare. Dom stora flasko
Quote from Funbeat user on 18 March 2008, 11:16tack för råd tips och rekomendationer.
kommer ni på mer så bara ös på 🙂
hur ofta är bra att träna, hur ska man varva långa och korta pass ?
som det är nu försöker jag springa 3 gånger i veckan
två pass på cirka 5-6 km och ett uppåt milen.
Vill dock
tack för råd tips och rekomendationer.
kommer ni på mer så bara ös på 🙂
hur ofta är bra att träna, hur ska man varva långa och korta pass ?
som det är nu försöker jag springa 3 gånger i veckan
två pass på cirka 5-6 km och ett uppåt milen.
Vill dock
Quote from Funbeat user on 18 March 2008, 11:22Hårdaste intervallerna först i veckan, sedan längre o långsammare.
Hårdaste intervallerna först i veckan, sedan längre o långsammare.
Quote from Funbeat user on 18 March 2008, 11:373 pass är en utmärkt träningsdos.
Ta det längsta passet när du har tid, för min del blir det oftast på helgen.
När du ökar distansen finns det inget krav på att du måste springa den extra sträckan, utan du kan gå/lunka den till att börja med.
Men om man
3 pass är en utmärkt träningsdos.
Ta det längsta passet när du har tid, för min del blir det oftast på helgen.
När du ökar distansen finns det inget krav på att du måste springa den extra sträckan, utan du kan gå/lunka den till att börja med.
Men om man
Quote from Funbeat user on 19 March 2008, 08:25Med tre pass i veckan så hade jag valt ett långpass, ett distanspass och ett itnervallpass (ev fartlek istället) för att få en bra variation i passen.
Dessutom kan det vara läge att börja pulsera träningen, vecka 2 tränas hårdare än vecka 1, vecka 3 hård
Med tre pass i veckan så hade jag valt ett långpass, ett distanspass och ett itnervallpass (ev fartlek istället) för att få en bra variation i passen.
Dessutom kan det vara läge att börja pulsera träningen, vecka 2 tränas hårdare än vecka 1, vecka 3 hård
Quote from Funbeat user on 19 March 2008, 09:00På tre pass i veckan skulle jag nog inte rekommendera några intervaller - åtminstone inte om man är relativt ny. Bättre då att variera distanserna så att ett pass är längre, ett av de kortare kan gärna vara lite hårdare eller fartleksbetonat. Åtminstone n
På tre pass i veckan skulle jag nog inte rekommendera några intervaller - åtminstone inte om man är relativt ny. Bättre då att variera distanserna så att ett pass är längre, ett av de kortare kan gärna vara lite hårdare eller fartleksbetonat. Åtminstone n
Quote from Funbeat user on 20 March 2008, 20:19En god frukost och en banan 1-2 timmar innan loppet, håller med ovanstående att inte dricka timmarna innan loppet för att inte driva på urinproduktionen i onödan. Självklar får man styra de efter värmen ute men i mars månad ska det inte behövas. Jag bruka
En god frukost och en banan 1-2 timmar innan loppet, håller med ovanstående att inte dricka timmarna innan loppet för att inte driva på urinproduktionen i onödan. Självklar får man styra de efter värmen ute men i mars månad ska det inte behövas. Jag bruka