Quote from Camilla Höög on 24 March 2008, 08:34Det är nog en vanesak. Självklart blir det svettigt, men inget jag bryr mig om. Blir mer svettig på andra delar av kroppen.
Det är nog en vanesak. Självklart blir det svettigt, men inget jag bryr mig om. Blir mer svettig på andra delar av kroppen.
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 08:40Jag vill pressa in vätskan snabbt i munnen, sen kan jag svälja det långsamt. Annars tappar jag rytmen. Jag har kört med 0.5 liter PET flaskor, det är perfekt, men då måste man stationera ut dem. Med muggar kör jag samma taktik, greppar den och ssen tar ja
Jag vill pressa in vätskan snabbt i munnen, sen kan jag svälja det långsamt. Annars tappar jag rytmen. Jag har kört med 0.5 liter PET flaskor, det är perfekt, men då måste man stationera ut dem. Med muggar kör jag samma taktik, greppar den och ssen tar ja
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 09:00Så stor käft har jag inte...
Däremot är jag nyfiken på hur ni definerar "fartlek". Jag trodde nämligen det var ett mer vardagligt ord för intervaller. Plz describe? 🙂Dessutom kan jag VARMT rekommendera ett vätskebälte jag köpte på Stadium har i Haning
Så stor käft har jag inte...
Däremot är jag nyfiken på hur ni definerar "fartlek". Jag trodde nämligen det var ett mer vardagligt ord för intervaller. Plz describe? 🙂
Dessutom kan jag VARMT rekommendera ett vätskebälte jag köpte på Stadium har i Haning
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 09:05Fartlek är ostrukturerade intervaller som liknar tävling.
Fartlek är ostrukturerade intervaller som liknar tävling.
Quote from ellen olsson on 24 March 2008, 09:08Fartlek ~ ostrukturerade spontanintervaller
Fartlek ~ ostrukturerade spontanintervaller
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 09:18Ett mer komplicerat sätt att beskriva fartlek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fartlek
Kan tycka att det förstör glädjen om man bestämmer hur man ska köra sin fartlek. ROligare om man bara springer som man känner för, rushar lite upp för en backe, joggar
Ett mer komplicerat sätt att beskriva fartlek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fartlek
Kan tycka att det förstör glädjen om man bestämmer hur man ska köra sin fartlek. ROligare om man bara springer som man känner för, rushar lite upp för en backe, joggar
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 09:26Och jag håller allvarligt på att dö så fort jag bara tänker på fartlek......intervaller är inga problem men fartleken är jag helt enkelt för "dum" för att fixa - det slutar med en massa mjölksyra och en vresig Josse. Men vi är ju alla olika och själva ta
Och jag håller allvarligt på att dö så fort jag bara tänker på fartlek......intervaller är inga problem men fartleken är jag helt enkelt för "dum" för att fixa - det slutar med en massa mjölksyra och en vresig Josse. Men vi är ju alla olika och själva ta
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 10:06Tack!
Låter betydligt roligare än intervaller!
Dock blir det inga nu när det ser ut som det gör utomhus...
Tack!
Låter betydligt roligare än intervaller!
Dock blir det inga nu när det ser ut som det gör utomhus...
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 11:01Fartlek är optimalt om man är på en liten men backig yta. Själv bor jag i Malmö och här är det ju helplatt, men jag har kört en del fartlekspass på S:t Hans i Lund, som är en f d soptipp numera backig fartlekplats. Funakr inte för bakciga långpass men per
Fartlek är optimalt om man är på en liten men backig yta. Själv bor jag i Malmö och här är det ju helplatt, men jag har kört en del fartlekspass på S:t Hans i Lund, som är en f d soptipp numera backig fartlekplats. Funakr inte för bakciga långpass men per
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 13:00Daniel, tycker du att man har nytta av att köra intervaller om man började springa för några veckor sedan men redan gör milen på ca 50 min?
Ska man följa "nybörjarrådet" eller "60-minutersrådet" då?
En kompis till mig har aldrig tränat, är 32 år, ser vä
Daniel, tycker du att man har nytta av att köra intervaller om man började springa för några veckor sedan men redan gör milen på ca 50 min?
Ska man följa "nybörjarrådet" eller "60-minutersrådet" då?
En kompis till mig har aldrig tränat, är 32 år, ser vä