Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 13:51Prylgalning och statistikonanist - där har ni mig!
Prylgalning och statistikonanist - där har ni mig!
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 16:13Har hjälpt mig att INTE slita upp en gammal muskelbristning i vaden genom att på förhand bestämma ansträngningen (högsta tillåtna puls/tempo) som jag vet att vaden håller för. Innan denna mitt livs bästa investering så hade jag slitit upp denna bristning
Har hjälpt mig att INTE slita upp en gammal muskelbristning i vaden genom att på förhand bestämma ansträngningen (högsta tillåtna puls/tempo) som jag vet att vaden håller för. Innan denna mitt livs bästa investering så hade jag slitit upp denna bristning
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 19:42En del tycker det är toppen, en del blir slav under pulsklockan och törs inte ta i, tor att dom är sjuka så fort medelpulsen stiger lite osv...jag är kritisk...men fattar såklart att det finns en massa fördelar också. Tips: Sök på "Old scool" så hittar du
En del tycker det är toppen, en del blir slav under pulsklockan och törs inte ta i, tor att dom är sjuka så fort medelpulsen stiger lite osv...jag är kritisk...men fattar såklart att det finns en massa fördelar också. Tips: Sök på "Old scool" så hittar du
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 20:17Sandra, tid & sansad rehab läker & leder till ökad styrka och igår så sprang jag t.ex. i backe. Jag får hjälp att hålla igen då det behövs och inget annat. I övrigt så håller jag med många skribenter om att känslan givetvis är viktigast och att pulsklocko
Sandra, tid & sansad rehab läker & leder till ökad styrka och igår så sprang jag t.ex. i backe. Jag får hjälp att hålla igen då det behövs och inget annat. I övrigt så håller jag med många skribenter om att känslan givetvis är viktigast och att pulsklocko
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 20:33Anders, du har ett bra exempel på ett vettig sätt att använda pulsklockan, önskar dig lycka till med rehab!
Anders, du har ett bra exempel på ett vettig sätt att använda pulsklockan, önskar dig lycka till med rehab!
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 09:02Jag tycker också pulsträning är helt onödigt. Garmin 205 passar mina syften utmärkt. Och inte lider jag av att den inte går att koppla till kadensmätare och fotpod heller.
Jag tror på att träna på känsla. Tror att det finns en massa mäniskor som kör med
Jag tycker också pulsträning är helt onödigt. Garmin 205 passar mina syften utmärkt. Och inte lider jag av att den inte går att koppla till kadensmätare och fotpod heller.
Jag tror på att träna på känsla. Tror att det finns en massa mäniskor som kör med
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 10:16Är intresserad av pulsträning men känner inget behov av att tillämpa det i min egen träning - då funkar "sträcka på tid" eller "subjektivt skattad ansträngning" mycket bättre.
Dock kan pulsen vara bra vägledning under alternativträningspass, så att den
Är intresserad av pulsträning men känner inget behov av att tillämpa det i min egen träning - då funkar "sträcka på tid" eller "subjektivt skattad ansträngning" mycket bättre.
Dock kan pulsen vara bra vägledning under alternativträningspass, så att den
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 15:24Även jag har undrat en del om pulsbaserad träning. Har hört att anledningen att köra pulsbaserrad träning är att kroppen ska lära sig att jobba aerobt och använda rätt muskelfibrer osv. Jag är lite skeptisk, jag tror helt enkelt känslan är bättre och lära
Även jag har undrat en del om pulsbaserad träning. Har hört att anledningen att köra pulsbaserrad träning är att kroppen ska lära sig att jobba aerobt och använda rätt muskelfibrer osv. Jag är lite skeptisk, jag tror helt enkelt känslan är bättre och lära
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 16:12Jag ser inte riktigt något motsatsförhållande. Man kan väl träna på känsla (och fart) men ändå använda pulshistoriken som ett sätt att analysera vart "känslan" leder/ledde.
Jag ser inte riktigt något motsatsförhållande. Man kan väl träna på känsla (och fart) men ändå använda pulshistoriken som ett sätt att analysera vart "känslan" leder/ledde.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 19:13En kille som sprungit milen på drygt 30 minuter sa till mig att pulsklocka är helt ointressant. Springer man så fort man kan/vill så är det bra. Samma med att ta tiden, ger man allt kan det inte gå fortare. Han har en poäng.
En kille som sprungit milen på drygt 30 minuter sa till mig att pulsklocka är helt ointressant. Springer man så fort man kan/vill så är det bra. Samma med att ta tiden, ger man allt kan det inte gå fortare. Han har en poäng.