Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOintresserad av pulsträning?
You need to log in to create posts and topics.

Som sagt, även 30-minuterslöpare är människor och har inte alltid rätt. Kanske snubben varit 29-minuterslöpare med pulsklockastöd. Kanske inte alls. Kanske har snubben helt rätt, kanske bara halvt, eller inte alls.

Kontrollfrågor: har 30-minuterssnubben

Jag förstår inte riktigt varför man vill diskutera något som man inte är intresserad av.

Det är väl självklart att man kan uppnå goda löpresultat utan pulsklocka, precis som det är lika självklart att man kan uppnå goda resultat med pulsklocka. Duh?

Men Fredrika då....!?. Vi måste ju ha något att gnabbas över...något där den ena tycker si och den andra tycker så...å så kommer det alltid några in som både tycker si och så. Jag har för länge sedan accepterat detta fakrum vad gäller FunBeat å det kanske

Sven - Svar ja, under några års tid regelbundet. Därför uttalar han sig.

Ja, må så vara, men han uttalar sig ändå om sig själv. En del tränar kopiösa mängder, en del tränar med hög intensitet, en del tränar efter puls, en del tränar inte efter puls, en del använder i alla fall pulsen som analysverktyg, en del tränar mycket på

Sven, du har en poäng där. Alla är vi olika och ett program som passar en löpare passar per automatik inte en annan.

Den enda faran jag egentligen ser med pulsmätning är att man blir för feg och inte vågar ösa på på tävling med hög puls. Jag gillar puls

Men Sven, nu handlar det inte om det. Jag håller med dig till fullo, men frågan var inte om det är bättre/sämre att använda pulsklocka eller ej...

Frågan var om det finns de som springer fort utan pulsklocka, och enligt flera i tråden så finns det ju det

Är det någon som någonsin påstått att pulsklocka är ett måste för att springa fort?

Trådskaparen undrade precis just det. 🙂

Nja, trådskaparen undrade väl om det fanns duktiga, flitiga och snabba löpare som inte Använder pulsklocka.
Att det går att springa fort utan tror jag alla förstår, de flesta springer väl med benen och inte klockan!