Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 20:41Den är körklar, men du får ju inte glömma att du trots allt haft uppehåll på 3 månader å då känner man efter lite extra, ta ipren/ibumetin salva på innan du ger dig ut och sen kör så det ryker. Lite känningar har man alltid i början =)
Den är körklar, men du får ju inte glömma att du trots allt haft uppehåll på 3 månader å då känner man efter lite extra, ta ipren/ibumetin salva på innan du ger dig ut och sen kör så det ryker. Lite känningar har man alltid i början =)
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 21:20Är det bra att maskera eventuell smärta med smärtstillande?
Är det bra att maskera eventuell smärta med smärtstillande?
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 21:26Känns inte så klokt. Jag har ont när jag tar fotleden i vissa positioner just nu, vilket jag iofs hade förut också men inte lika mycket som efter jag sprungit.
Känns inte så klokt. Jag har ont när jag tar fotleden i vissa positioner just nu, vilket jag iofs hade förut också men inte lika mycket som efter jag sprungit.
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 22:36Stukad vrist mår bra av att tränas relativt fort, tror det är max en veckas vila som gäller.
Vet man vad det onda beror på och att det inte blir värre, så varför inte köra smärtstillande. Fast i det här fallet tror jag en någorlunda upptrappning räcker.
Stukad vrist mår bra av att tränas relativt fort, tror det är max en veckas vila som gäller.
Vet man vad det onda beror på och att det inte blir värre, så varför inte köra smärtstillande. Fast i det här fallet tror jag en någorlunda upptrappning räcker.
Quote from Funbeat user on 26 February 2012, 00:31Tack för input, skulle vara kul om någon med utbildning också skulle kunna ge input. Det är alltså en "eversionsstukning" jag har.
Tack för input, skulle vara kul om någon med utbildning också skulle kunna ge input. Det är alltså en "eversionsstukning" jag har.
Quote from Funbeat user on 26 February 2012, 20:09vissa behandlar stukningar extremt "aggressivt", dvs tejpa oerhört hårt på direkten och kyla för att minimera den blödning/svullnad som uppstår...detta gäller ju främst i fallet man ABSOLUT inte vill bli oförmögen att träna, dvs kanske inte läget för dig
vissa behandlar stukningar extremt "aggressivt", dvs tejpa oerhört hårt på direkten och kyla för att minimera den blödning/svullnad som uppstår...detta gäller ju främst i fallet man ABSOLUT inte vill bli oförmögen att träna, dvs kanske inte läget för dig
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 10:11Är det någon form av air-cast du använder Daniel? Funderat på operation av foten/fötterna?
Klar man kan träna på stukad fot men först så måsten man börja från början och bygga upp stabiliteten kring foten med, tåhävningar, hälhävningar, olika övningar på
Är det någon form av air-cast du använder Daniel? Funderat på operation av foten/fötterna?
Klar man kan träna på stukad fot men först så måsten man börja från början och bygga upp stabiliteten kring foten med, tåhävningar, hälhävningar, olika övningar på