Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hm. Kan vara. De blev rekomenderade till en bekant för att de var "lätt" pronations kompenserande men är du känslig är det ju dumt att chansa.

PUMA Complete Eutopia kan vara något för dig annars.

Skall kolla på den också!

Complete Magnetist från PUMA skulle kunna vara något om du behöver lite stabilitet. Jag gillar PUMA generellt men kan tyvärr inte ha deras skor till löpning :@

Anders: har du testat Mizunos skor. Dom är kända för att ha lätta träningsskor. Finns bl a på Löplabbet.

Måste direkt protestera mot en del av det som skrivits i denna tråd, träna bort pronation??. Det man pratar om som är "skadligt" är överpronation, ska man enkelt förklara så ska man ha en viss grad av pronation. Anledningen till detta är att pronationen,

Jag är inte riktigt på det klara vad du protestera emot?
Protesterar du emot att det ej skulle gå och träna bort pronation? För det kan jag meddela att jag känner flertalet människor som har gjort. Folk som har sprungit i överpronationsskor men som numera

Varför skulle man träna bort pronation?, eftersom pronation är en naturlig del av kroppens rörelse och behövs för att stötdämpning. Känns ungefär som att jag skulle säga att jag ska träna så jag blir plattfot. Du nämnde nämligen inget om överpronation i s

jasså är det?
utveckla tack

Den normala foten vinklar något utåt (supinering) vid fotisättningen. Under fotrullningen vinklas foten succesivt inåt (pronering) för att i frånskjutet gå tillbaka till en lätt utåtvinkling (supinering).

En viss pronering genom större delen av steget ä

nähä.
ortopedisk källa tack. inte några som tjänar pengar på att sälja skor