Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i benhinnorna vid löpning
You need to log in to create posts and topics.

Någon som testat att köra balansplatta för att stärka upp vadmusklaturen/foten och vet om det hjälper?

Själv har jag ont i en muskel på insidan av vaden ca 10cm upp tror det är en lite överbelastning, dock så har jag ökat träningen väldigt försiktigt med

Sarah, kanske tibialis posterior har fått sig en liten överansträngning?

Jag brukar köra den här övningen:

Annars är balansplatta väldigt bra för både balansträningen, men även för vristerna och till viss del

Sylvia, Det är vad jag oxå tror att tibialis posterior antingen fått en överansträngning eller så är den bara klen och behöver stärkas upp. Ska absolut ta och köra övningen du länkade till...Tack för tipset 🙂

Hur många brukar du själv köra? Använder du

Vassego! 🙂

Ja, jag använder theraband. Det jag använder till just den övningen har jag köpt på Apoteket och är mediumhårt. Jag tror det kostade 75 kr eller nåt sånt.

Jag brukar göra 3-4 set och 10-15 på varje fot. På ett ungefär.

Du kan ju också, me

Naww låter ju kanoners 🙂 perfekt att köra lite extra styrka nu när grundträningen sätter igång. Funderar dock på om jag skall fortsätta springa trots att det gör lite ont i muskeln verkar inte bli bättre av att enbart vila från löpningen...

Köpte en balansplatta för någon månad sedan och tränar kanske 45 minuter i veckan med den

Tack alla (t+) för era svar! Nu ska jag iväg och köpa ilägg & värmeskydd & göra tåhävningar samt stretcha mycket , mycket mer,
Johan Gr*nd*hl vad menar du med five fingers metoden??

Mikael, känner du någon skillnad?

Hur du haft problem länge? Hur ofta tränar du? Kanske kan det vara så att du inte haft en progression när du började träna utan började träna för hårt så att kroppen inte riktigt hängde med.

Löpträningen går i "vågor" eftersom jag får så himla ont, men säg att jag kör 2 pass i veckan varje pass är mellan 5 - 10 km! Som jag skrev innan så är de först kilometrarna en ren pina, vilket gör att man inte vill löpa mer! Kan tillägga att underlaget