Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 07:44Ja Sylvia - ordentlig lutning är en annan sak för mig, då är det ett backpass. Kanon tycker jag. Fast egentligen gillar jag backpass ute bättre för då får jag springa nerför också. Men ibland vill jag springa redigt långa backar i lite lägre tempo och så
Ja Sylvia - ordentlig lutning är en annan sak för mig, då är det ett backpass. Kanon tycker jag. Fast egentligen gillar jag backpass ute bättre för då får jag springa nerför också. Men ibland vill jag springa redigt långa backar i lite lägre tempo och så
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 09:10@ÅE: Du uppmanar dina meningsmotståndare att byta tråd. Är det en ny innovativ debatteknik lr bara gammal hederlig härskarteknik du försöker utöva? Jösses.
Ditt eget goda råd om styrkeövningar nämndes redan i inlägg 5 av en annan skribent.
Din teori om
@ÅE: Du uppmanar dina meningsmotståndare att byta tråd. Är det en ny innovativ debatteknik lr bara gammal hederlig härskarteknik du försöker utöva? Jösses.
Ditt eget goda råd om styrkeövningar nämndes redan i inlägg 5 av en annan skribent.
Din teori om
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 09:35Anders, slappna av lite grann och läs om mitt inlägg. Jag tyckte man kunde byta tråd om man inte hade nån egen åsikt i frågan. Om man BARA vill gång på gång säga att nån har fel, utan egna ideer, jag då tycker jag man kan ägna sin tid åt annat. Vad är det
Anders, slappna av lite grann och läs om mitt inlägg. Jag tyckte man kunde byta tråd om man inte hade nån egen åsikt i frågan. Om man BARA vill gång på gång säga att nån har fel, utan egna ideer, jag då tycker jag man kan ägna sin tid åt annat. Vad är det
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 10:39@ÅE: Jag har inte bara läst om dina inlägg utan hela tråden.
Någon lr några skribenter kunde gott byta stil. Men från det till att uppmana andra att byta tråd är ett ganska stort steg. Men den som ändå gör det bör väl rimligen se det som ett alternativ ä
@ÅE: Jag har inte bara läst om dina inlägg utan hela tråden.
Någon lr några skribenter kunde gott byta stil. Men från det till att uppmana andra att byta tråd är ett ganska stort steg. Men den som ändå gör det bör väl rimligen se det som ett alternativ ä
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 11:08KS och AL
De jag känner som har hälseneproblem får mer problem om man springer i uppförsbackar (och hårt underlag/tunna skor). Om man då redan får problem med hälsenorna vid lätt löpbandslöpning borde det väl bli värre med lutning?KS: Inget du känner av
KS och AL
De jag känner som har hälseneproblem får mer problem om man springer i uppförsbackar (och hårt underlag/tunna skor). Om man då redan får problem med hälsenorna vid lätt löpbandslöpning borde det väl bli värre med lutning?
KS: Inget du känner av
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 12:30Absolut?! Av den anledningen trippar jag nästan löjligt långsamt uppför i den naiva förhoppningen att gasa igen delar av tappet då det går nerför.
Kanske en kombination av bättre information och högre medelvikt?
Absolut?! Av den anledningen trippar jag nästan löjligt långsamt uppför i den naiva förhoppningen att gasa igen delar av tappet då det går nerför.
Kanske en kombination av bättre information och högre medelvikt?
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 12:46Är det någon uppfattning om hur mycket man behöver öka hastigheten på löpbandet för att det bättre skall motsvara utomhuslöpning?
kanske är det här egentligen inte så viktigt för jag jämför egentligen inte löpband med utomhuslöpning. Det är två olika sak
Är det någon uppfattning om hur mycket man behöver öka hastigheten på löpbandet för att det bättre skall motsvara utomhuslöpning?
kanske är det här egentligen inte så viktigt för jag jämför egentligen inte löpband med utomhuslöpning. Det är två olika sak
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 12:58Har vi inte pulsklockor för att mäta (och jämföra) ansträngning?
Har vi inte pulsklockor för att mäta (och jämföra) ansträngning?
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 12:59Ett sätt (men absolut inte vetenskapligt eller det enda eller något annat superseriöst) är att kolla pulsen. Du vet kanske vilken puls du har vid olika träningsformer ute. Variera hastighet och lutning på bandet tills du får ung samma puls. Ja då borde de
Ett sätt (men absolut inte vetenskapligt eller det enda eller något annat superseriöst) är att kolla pulsen. Du vet kanske vilken puls du har vid olika träningsformer ute. Variera hastighet och lutning på bandet tills du får ung samma puls. Ja då borde de
Quote from Funbeat user on 19 November 2011, 14:45Påverkar inte temperaturen pulsen? I somras när jag sprang lite på band så svettades jag kopiöst och hade också högre snittpuls än vanligt. Tänker att avsaknad av fartvind gör en varmare, mer svettig, högre puls...?
Påverkar inte temperaturen pulsen? I somras när jag sprang lite på band så svettades jag kopiöst och hade också högre snittpuls än vanligt. Tänker att avsaknad av fartvind gör en varmare, mer svettig, högre puls...?