Quote from Funbeat user on 24 April 2008, 11:43Ont i höften/höftböjaren då?
Ont i höften/höftböjaren då?
Quote from Funbeat user on 24 April 2008, 13:12Tack för tips och råd. Nu har jag konstaterat att jag tydligen är för "vinklad" i fötterna. När jag cyklar ligger klossen och tar emot inåt. FOten vill längre in, men klossen tillåter det inte. Jag lyckades ställa om den något mer inåt så det inte tar emo
Tack för tips och råd. Nu har jag konstaterat att jag tydligen är för "vinklad" i fötterna. När jag cyklar ligger klossen och tar emot inåt. FOten vill längre in, men klossen tillåter det inte. Jag lyckades ställa om den något mer inåt så det inte tar emo
Quote from Anders Wallerstedt on 30 April 2008, 16:14Fundera även på följande, vid ont i knä
* Kadens (kör du på för tunga växlar)
* Värme (kör med trekvartsbyxor runt 15grader, i början av säsongen)
Fundera även på följande, vid ont i knä
* Kadens (kör du på för tunga växlar)
* Värme (kör med trekvartsbyxor runt 15grader, i början av säsongen)
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 16:07Lånar tråden lite:
Har idag cyklat en lite längre sträcka, fick ont i vänster knä.
Skall man vila eller är det ok att cykla lite lätt?
Har ont på utsidan av knät, när jag rullade i nedförsbackarna så gjorde det väldigt ont precis när man började trampa
Lånar tråden lite:
Har idag cyklat en lite längre sträcka, fick ont i vänster knä.
Skall man vila eller är det ok att cykla lite lätt?
Har ont på utsidan av knät, när jag rullade i nedförsbackarna så gjorde det väldigt ont precis när man började trampa
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 17:39Jag tipsar om denna tråden som handlar om det du beskriver:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=700929
Alltså, testa:
- högre kadens och lättare växlar
- justera sadeln (upp om du har ont framsida knä, ner om du har ont baksida knä)
- a
Jag tipsar om denna tråden som handlar om det du beskriver:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=700929
Alltså, testa:
- högre kadens och lättare växlar
- justera sadeln (upp om du har ont framsida knä, ner om du har ont baksida knä)
- a
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 17:46Varför använder någon Voltaren?
Varför använder någon Voltaren?
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 17:51Jag skulle aldrig använda Voltaren FÖRE träning, med det kan man ju maskera smärtan så att man gör illa sig ännu mer. Möjligtvis efteråt för att minska inflammation och läka ihop fortare men då medveten om att jag inte bör träna på en tid.
Jag skulle aldrig använda Voltaren FÖRE träning, med det kan man ju maskera smärtan så att man gör illa sig ännu mer. Möjligtvis efteråt för att minska inflammation och läka ihop fortare men då medveten om att jag inte bör träna på en tid.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 17:57SPD-klossar (MTB/spinning-kloss) har "float". Dvs. det är inte kritiskt hur den exakta monterings/fotvinkeln är, då hälen kan vridas lite gran utan att lossna. Av något tidigare inlägg i den här tråden, kunde man kanske tro att så inte fallet, med det är
SPD-klossar (MTB/spinning-kloss) har "float". Dvs. det är inte kritiskt hur den exakta monterings/fotvinkeln är, då hälen kan vridas lite gran utan att lossna. Av något tidigare inlägg i den här tråden, kunde man kanske tro att så inte fallet, med det är
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 18:02Javisst, är det inte så.
Skälet för de som kör i skogen att använda SPD är några andra än priset på LVGspedaler. Till exempel att skorna är lämpade för mullvadsrally.
Skälet för de som kör spinning är också andra till exempel att "Spinningskor" har tvåh
Javisst, är det inte så.
Skälet för de som kör i skogen att använda SPD är några andra än priset på LVGspedaler. Till exempel att skorna är lämpade för mullvadsrally.
Skälet för de som kör spinning är också andra till exempel att "Spinningskor" har tvåh
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 18:06Lite beroende på hur och vart du får ont kan man ju testa lite grejor...
Testa att hålla knäna varma och se om det hjälper, hjälper för mig som har lite åt löparknäsyndrom....varma knän smörjer bättre, en avklippt tjock ullstrumpa under knickers nu när d
Lite beroende på hur och vart du får ont kan man ju testa lite grejor...
Testa att hålla knäna varma och se om det hjälper, hjälper för mig som har lite åt löparknäsyndrom....varma knän smörjer bättre, en avklippt tjock ullstrumpa under knickers nu när d