Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt i knät vid cykling
You need to log in to create posts and topics.

Det finns som synes många olika orsaker. För min egen del kan jag få ont i knäna om belastningen är för hög. Detta beror uteslutande på för tunga växlar. Alltså, växla ner och öka kadensen.

Kadensen jag cyklade på var 90+.
Jag hade "vind" byxor. Det var c:a 10+.

Vad tror ni är det ok att träna? (t+)
Eller vila? (t-)

Det är svårt att svara på!
Har du cyklat lika långt tidigare utan problem?

Cyklat typ 40km tidigare...Fick ont efter ungefär 40km nu... men jag tror jag provar att cykla lite lugnt i morgon, har provat att ändra vridningen på skorna nu... höjde även sadeln lite när jag började få ont.

Det låter sunt!
Får du fortfarande ont kanske du ska vila några dar, och sedan testa lite lugnt igen.

>"Nu är cykeln äntligen ute och körd ett antal gånger och plötsligt börjar vänsterknät göra ont. Jag är nybörjare på cykel, men hyggligt tränad trots det "

Cykeln ska naturligtvis vara rätt inställd.

Men utan att egentligen veta exakt vad dina problem b

Cykel är inställd enligt konstens alla regler.
Har kört spinning samt cykling i ett års tid nu.... Men kan tänka mig att det blev en överansträngning. Såg på nått löparprogram på 4:an om det.. Det kändes lite i början sen gjorde det mer & mer ont... en k

Hej!

Här har ni ännu en nybörjare som har ont i vänster knä. Har cyklat totalt ca 20 mil sen jag köpte cykeln.

Idag cyklade jag 52km med en medelkadens på 92. Har ont på ovansidan knät precis där knäskålen slutar. Har bara ont när jag böjer benet ingen

Testa att höja sadeln.

Testar med det. Har användt min ben längd*0,883 nu. Men testar att höja lite till.

Tack!