Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i knät
You need to log in to create posts and topics.

styrka, ja eftersom det ger stor töj i muklerna, vilket svikt gör. men inget man ska syssla med till vardags

Fast Jessica, menar du att knäna håller för långlöpning på asfalt med lite dämpning i skorna? Jag tror jag skulle få ont i knän och benhinnor ganska snabbt.... Eller är det bara en träningsfråga? Jag gick till Löplabbet och bad om ett par skor för asfaltl

jag menar absolut att man håller för det.
sen att jag och löplabbet inte är överens är en helt annan historia.

Löplabbet tittar på ditt löpsteg och ger dig ett par skor som funkar för ditt löpsteg.

De skulle aldrig falla dem in att berätt att du skall ändra ditt löpsteg...

synd, med tanke på hur många som springer runt på hälarna och förstör sig. småskador mest hela tiden

Mina ben tycker om när jag sätter i hälen först. Jag provade att landa på mitten/främre delen av foten, men då fick jag ont både nedanför knäna och frampå skenbenen. Har inga krav på att det ska gå fort eller se bra ut, så jag har återgått till mitt gamla

Intressant Jessica, att man inte ska landa på hälen. Då jag provade ut nya skor på Löplabbet i somras sa personal till mig att jag skulle landa mer på hälen än vad jag gjorde då jag provsprang. Jag överpronerar och har haft trilskande hälsena/yttre ledban

det tycker jag absolut att du ska göra.

fast vänta nu, va det inte någon i den här tråden som sa att de på löplabbet aldrig försökte ändra på folks löpsteg?
de försökte ändra på mitt när jag köpte mina fiasko skor.
bör kanske tillägas att jag är löpskol

Löpskolad är jag också, fast till kort-medelsprint på 70-talet...

då sprang du garanterat anatomiskt/biomekaniskt korekt.
hitta gamla löpsteget igen